Distributionsterminaler mer Effektiva med Stryktåliga Tablets

Handhelds affärspartners är innovatörer och katalysatorer. De hittar nya tekniska lösningar för sina marknader, och parar sedan ihop lösningarna med stryktåliga datorer från Handheld och med skräddarsydd support.

PINC solutions, en av Handhelds partners i USA erbjuder en kreativ lösning för logistikhantering på lastgårdar, – via sitt Yard Management System (YMS), en komplett hårdvaru- och mjukvarulösning som hanterar utmaningar i leveranskedjan på distributions- och produktionscentraler.

System för mer effektiv logistik och leveranskedja

Brister i leveranskedjor uppstår ofta på distributionsterminalers lastgårdar, där gods förflyttas mellan lager och transport. En ankomst kanske inte registreras, eller en lastbrygga kan ha blivit dubbelbokad. Även små fel kan leda till allvarliga problem längre fram i leveranskedjan.

Men på en lastgård som fungerar effektivt – där ankommande och avgående gods spåras, och plats- och lastningsstatus loggas – förstärks i stället de goda resultaten, vilket sparar massor med tid och pengar.

Traditionellt har arbetet på många lastgårdar tidigare byggt på system med kommunikationsradio, papper & penna, mycket körande och manuell registrering. PINC använder en kombination av RFID- och drönarteknik för automatiserade kontroller av lastgårdar, och sänder sedan, i realtid, data från dessa kontroller till YMS-mjukvara via Handhelds stryktåliga Algiz 10X tablets (datorplattor).

PINC:s YMS gör det möjligt för arbetsledare och förare att smidigt manövrera lastgården, hitta och flytta gods, skicka och ta emot uppdrag och rapportera statusuppdateringar med maximal effektivitet – och all information sparas i YMS, för löpande koll och rapportering.

Ett skräddarsytt partnerskap

PINC:s lösning är världens mest sålda YMS. De har tidigare parat ihop sin mjukvara med andra stryktåliga datorplattor, men gick över till Handheld tack vare kombinationen av prisnivå, hög kvalitet, inbyggda funktioner och produktsupport.

För närvarande använder PINC:s kunder hundratals Algiz 10X-enheter inom sektorer som livsmedels- och dryckestillverkning, tillverkning för dagligvaruhandel, tredjepartslogistik, bilindustrin och detaljhandeln.

Algiz 10X är smidig att navigera och enheten har en stor skärm som är läsbar i direkt solljus, vilket gör det enkelt att använda 3D-kartor och kommunikationsverktyg. Eftersom Algiz 10X är en stryktålig tablet är den byggd särskilt för att klara utmanande och tuffa miljöer, och det inget problem att skramla omkring i timtal i en förarhytt, även om den dessutom utsätts för damm eller extremt höga eller låga temperaturer.

”Handheld erbjuder hållbara produkter med de funktioner vi behöver, till ett rimligt pris. Och allt detta tillsammans med bra support, vilket gör både oss och våra kunder väldigt nöjda”, säger Steve Huey, PINC:s Vice President of Operations.

Överträffar framgångsrikt förväntningarna

PINC:s YMS gör det möjligt för distributionscentralers arbetsledare att övervaka, schemalägga och registrera händelser och lagerposter på stora anläggningar baserat på noggranna realtidsdata. Handhelds tillförlitliga stryktåliga datorer möjliggör för PINC:s kunder att ta del av alla fördelar med YMS: effektivitet, noggrannhet och automatisering som leder till konkreta tids- och kostnadsbesparingar.

”Vi samarbetar bara med de bästa leverantörerna på marknaden”, säger PINC:s CEO Matt Yearling. ”Det innebär att vi endast samarbetar med partners som håller sina löften och hjälper oss att överträffa våra kunders förväntningar.”

Våra relationer med affärspartners och deras kunder bygger på nytänkande, förtroende och support: eftersom våra partner kan lita på oss, kan deras kunder lita på dem.