Inspirerad av vattnets skönhet förvandlar hansgrohe Tecturis badrummet till ett individuellt och vackert rum. Den arkitektoniska blandarserien i två designvarianter kombinerar hög kvalitet med innovativa, hållbara teknologier och maximal komfort.

hansgrohe Tecturis låter dig uppleva vatten i en ny design

Den nya blandarserien Tecturis från hansgrohe skapar ett tvättställsområde där komfort, funktionalitet, hållbarhet och arkitektoniska principer är anpassade till varandra i varje detalj. Den eleganta blandaren med runt formspråk passar i de flesta badrum, och tack vare EcoSmart+ och CoolStart-teknologierna säkerställer den också lägre vatten- och energiförbrukning - med samma fantastiska vattenupplevelse. Den nya blandarserien finns också i en mer kantig design och i olika höjder, ytor och reglagealternativ. hansgrohe Tecturis är godkänd och klar för försäljning nu.

Den perfekta kombinationen av design och funktionalitet

Den eleganta designen hos hansgrohe Tecturis S blandare kännetecknas av runda kurvor och mjuka linjer. Kroppen, pipen och greppet är cylindriska, vilket skapar ett lugnt och elegant utseende. Samtidigt är komforten på högsta nivå. Keramikinsatsen gör det enkelt och smidigt att använda kranen, och luftblandaren är integrerad i pipen, vilket minimerar kalkavlagringar. Det betyder att du kan lägga mindre tid på rengöring och mer tid på de viktiga sakerna i livet.

Den rundade blandaren Tecturis S finns också i varianter med grepp på sidan. Utöver en unik, arkitektonisk design på tvättstället innebär detta också, att dropp på blandarens pip undviks, när spaken manövreras med våta händer. Båda greppvarianterna finns dessutom i varianten Tecturis E, som med sin moderna, kubiska design betonar en enkel, linjär stil. Med möjligheten att välja mellan de fyra FinishPlus-ytorna krom, matt svart, matt vit och borstad brons kan blandarnas design anpassas ännu bättre till den individuella smaken och stilen.

Modern design tar även hänsyn till klimatet

Alla kranar i Tecturis-serien har hansgrohes välkända EcoSmart-teknologi, som minskar vattenförbrukningen till bara 5 l/min utan att kompromissa med komforten. Utvalda Tecturis-blandare erbjuder dock den mycket framtidsorienterade teknologin hansgrohe EcoSmart+, som sänker vattenförbrukningen med ytterligare 20 % till endast 4 liter/min. Även här bibehålls komforten i form av en mjuk och luftig vattenstråle, som enkelt sköljer händerna och tandborsten. Samtidigt har många av kranarna också CoolStart-teknologi, som bara låter varmvatten flöda, när du verkligen behöver det och aktivt väljer det. Detta sparar enkelt energi för uppvärmning av vatten: en viktig del av ett resursbesparande badrum.