Fritte Swahn

Golfprofilen Fritte Swahn går till Happy Golfer inför e-handelssatsning

Den digitala medlemsklubben Happy Golfer rekryterar Fritte Swahn inför innovativ e-handelssatsning som ska hjälpa golfare hitta rätt utrustning till bra pris.

Det är få personer i Sverige som besitter samma kompetens inom golfutrustning som Fritte. Vi är glada att kunna göra denna e-handelssatsning med honom och hjälpa fler människor hitta rätt utrustning och förbättra sitt spel, säger Mattias Bohlin, VD på Happy Golfer.

Med Frittes gedigna erfarenhet som bl.a produktexpert på  Dormy, utbildare inom custom fitting och tränare på Ingarö Golfklubb, har han hjälpt allt från nybörjare till proffs att hitta rätt utrustning i mer än 18 år. Nu kan vi tillsammans hjälpa fler golfare med vår nya e-handelssatsning. Vi kommer arbeta med custom fitting och rådgivning, både online och fysiskt, och där passar Fritte in som handen i handsken, fortsätter Mattias.

Vi ser mycket potential i att göra e-handelsupplevelsen för golfutrustning till mer av en tjänst som hjälper dig som golfare att hitta rätt i djungeln av märken, modeller och skaft. Det är många som inte vet att det inte behöver kosta extra att få klubborna skräddarsydda, baserat på längd, hur hårt man slår, bollträff etc. Vi kan skapa optimala förutsättningar våra kunder att utveckla sin golf på absolut bästa sätt, utan extra kostnad. Att köpa nya klubbor är en relativt stor investering för många, så det är viktigt att det verkligen blir rätt, säger Fritte Swahn

E-handeln lanseras inom kort och kommer erbjuda både självtester och expertrådgivning i kombination med guidande videor och innehåll där vi testar och demonstrerar olika klubbor.

“Vi kommer testa och recensera de nyaste modellerna för att inspirera och hjälpa kunderna fatta rätt beslut. Det kommer självklart bli en hel del “head to head” tester, för vem vill inte se Stealth vs Rogue?” Säger Fritte Swahn

Happy Golfer kommer även erbjuda custom fitting fysiskt på olika platser i landet. Redan om en vecka öppnar portarna för Happy’s första Custom Fitting Center i samarbete med simulatoranläggningen Alba i Sickla.

Snart lanseras e-handeln med massor av bra erbjudanden och de senaste modellerna från Callaway, Titleist, TaylorMade m.m, och redan nu kan man anmäla intresse och få en tidig inbjudan till shoppen och kunna boka custom fitting, Anmäl dig här.

Regioner

HappyGolfer är Sveriges snabbast växande medlemsklubb och erbjuder moderna och prisvärda golf-medlemskap och träningsprogram. HappyGolfer grundades 2015 med ambitionen att förnya och digitalisera golfen i Sverige, idag har happy över 20,000 nöjda kunder och utbildar tusentals nya golfare varje säsong. Säsongen 2022 öppnar Happy Golfer en 27-hålsanläggning i Stockholm för medlemmar.