Happy Golfers digitala klubbmästerskap öppnar upp för ny kostnadsfri tävling för alla golfare under Augusti!

Happy Golfer har nu över 5000 medlemmar som är utspridda över hela landet och det gjorde att vi fick tänka om lite för att ha ett klubbmästerskap, framförallt nu under coronatider.

Vi skapade istället en kostnadsfri digital tävling där man kunde registrera sin runda på valfri bana och med valfri partner. Vi valde också att ha klubbmästerskaper med hcp istället för som på många andra klubbar scratch. Detta valde vi då väldigt många av våra medlemmar är nya golfare och det är framförallt de vi vill inspirera till att spela mer golf. Att vi dessutom kan få de att spela sin första tävling på ett avslappnat sätt med valdri medspelare tror vi är en bra introduktion.

Nu lanserar vi en ny tävling under namnet August Golf Challenge som kommer att vara öppen för alla golfare och också vara helt kostnadsfri. Den går ut på samma sätt att du registrera rundorna på vår portal och sedan kan man följa och tävlingen och sina vänner där. På detta sätt hoppas vi engagera fler golfare där ute i Sverige att spela kanske sin första golftävling och ge de som är tävlingssugna men inte vill spela med folk utanför umgängeskretsen i dessa corona tider en chans att tävla!

HappyGolfer är en medlemsklubb med moderna och smarta medlemskap och träningsprogram. HappyGolfer grundades 2013 och utbildar tusentals nya golfare varje säsong. Vår vision är att få Golfen att växa genom att göra den mer inkluderande och engagerande genom smarta lösningar både för golfklubbar och konsumenter.