Happy Tammsvik vrider upp träningsvolymen med nytt samarbete - lanserar träningsweekends tillsammans med MEDLEY

Happy Tammsvik höjer pulsen i sitt träningserbjudande för att möta marknadens ökade efterfrågan om att kombinera weekendvistelser och konferenser med friskvård. Tillsammans med friskvårdsföretaget Medley lanseras nu glada träningsresor för alla - från tuffa bootcamps till kravfritt träningshäng och rörelseglädje för hela familjen.

Happy Tammsvik, som sedan många år tillbaka haft fokus på hälsa, träning och friskvård, skruvar nu ytterligare på sitt gröna och sköna erbjudande. I nära samarbete med Medley, som är en av Sveriges ledande aktörer inom bad- och friskvårdsbranschen, har de satt samman ett antal utmanande träningshelger för gäster med varierande mål med sin träning - för nybörjare, elitidrottare, äventyrare, livsnjutare, par, kompisgäng och lovlediga barnfamiljer. På programmet står bland annat Zumba, boot camp, löpskola, yogaklasser, hinderbana och rörlighetsträning.

- Glädjande nog märker vi av en stor ökning på efterfrågan av hälsofrämjande aktiviteter inom alla segment. Idag satsar företagen mer på hållbarhet i hälsa och livsstil för att personalen ska må bättre, hålla längre. Att tänka långsiktigt och ta hand om oss själva är viktigare än någonsin.
- Det känns otroligt roligt att nu även öppna upp för träningssugna privatgäster på helgerna och jag är riktigt stolt över att få göra detta i samarbete med Medley, som förutom gott träningshumör, kommer med mycket proffsiga instruktörer, säger hotelldirektör Peter Tzintzis.

Valfrihet i varje löpsteg
Som alltid när det gäller Happy Tammsvik bygger konceptet på gästernas valfrihet och träningshelgerna kan lätt anpassas efter sällskap, smak och dagsform. Den som önskar kan komplettera med fria aktiviteter från den generösa träningsbuffén som
naturligt ryms i fitnessparken på gården. Och den som vill ha mer tid för avkoppling kan njuta av sjöbastu, poolbad och skön relax.

- Happy Tammsvik är verkligen ‘the perfekt match’ för oss. Vi jobbar sedan tidigare med konceptet “glad träning” och nu får vi utveckla träningskoncept på den troligen roligaste mötesplatsen i Sverige, det kan inte bli bättre, säger Tomas Bjernudd, marknadschef på Medley.