Världens första, och sista, öronproppsbutik.

Happy Ears lanserar världens första öronproppsbutik i Stockholm, Södermalm. En pop-up som är öppen fram till och med fredag 20:e november.

Vad är Happy Ears?
En öronpropp tillverkad i Tyresö, Stockholm. Patenterad och CE-certifierad. Öronproppen dämpar relativt jämnt över alla frekvenser och ger användaren ett naturligt ljud. Funktionen är som att sänka volymen på stereon. Man hör alla ljud, men 25 dB lägre. Speciellt framtagen för folk som går mycket på konser- ter och klubbar, men som inte vill spendera 300-400 spänn för en proffesionell propp.

”Happy Ears är en demokratisk produkt. Design för människor, från ett företag av människor (som Ikea hade sagt).” Jukka Viitasara, grundare Happy Ears

Gula klassiska skumgummiproppar dämpar ofta för mycket på diskanten och upplevelsen blir som att man hade en hink eller glasbubbla över huvudet. Inte så nice om man tex betalat 500:-
för en konsertbiljett och sett fram emot en grym kväll med bra musik. Happy Ears är en demokratisk produkt. Design för människor, från ett företag av människor (som Ikea hade sagt).

Happy Ears 2.0 (en ny och förbättrad version av proppen) presenterades i september på Maison & Objet Paris. Säljs på bland annat på Apoteket AB för 59:-

Karl Berglund

Presskontakt VD/grundare Ekonomi och Strategi +46 (0)73 941 99 89

Jukka Viitasara