JBL Cinema SB350 och JBL Cinema Base

JBL Cinema SB350 en ny soundbar med trådlös subwoofer och ljudsystemet JBL Cinema Base ger ett perfekt hemmabioljud

JBL Cinema Base
Den eleganta JBL Cinema Base levererar bioljud med Dolby Digital och Harman Display Surround-ljud och passar perfekt under de flesta TV-apparater upp till 60-tum. JBL Cinema Base kopplas med hdmi, optisk eller analog kabel och kan streama musik från smartphones eller surfplattor via Bluetooth. Förstärkarna på 240 watt driver de inbyggda 65 mm högtalarna och de integrerade, oberoende justerbara dubbla 90 mm subwoofers.

JBL Cinema Base har även Harman Volume, som filtrerar bort plötsliga volymändringar – exempelvis reklamfilmer med högre volym. Via Cinema Bases USB-portar kan man ladda andra enheter medan man tittar, exempelvis mobiltelefon eller surfplatta. Den unika högtalargrillen i metall är både elegant och enkel att hålla ren.

– Ett ljud som fyller rummet är en viktig ingrediens för hemmabiokänslan. JBL Cinema Base kan leverera ett kvalitativt 2.2-ljud och programmeras att styras av din tv-fjärrkontroll och passar dessutom perfekt under platt-tv:n, säger Michael Mauser, President, Lifestyle Division, HARMAN.

Pris och tillgänglighet
JBL Cinema Base är tillgänglig i september kommer att kosta ca 3 000 kr. Mer information finns på www.jbl.com

JBL Cinema SB 350 soundbar med trådlös subwoofer
JBL Cinema SB350 levererar högkvalitativt bioljud med Dolby Digital och Harman Display Surround-ljud från en snygg, kompakt enhet som passar både vägghängda och fristående tv-apparater. Den separata subwoofern kopplas trådlöst till soundbaren, vilket gör att den kan placeras var som helst i rummet. Med den separata volymkontrollen kan basen när som helst justeras till en perfekt nivå. JBL Cinema SB350 kopplas med hdmi, optisk eller analog kabel till tv:n och kan streama musik från smartphones eller surfplattor via Bluetooth.

En förstärkare på 160 watt driver soundbarens högtalare samt subwoofern med en inbyggd förstärkare på 160 watt. JBL Cinema SB350 har även Harman Volume, som hindrar plötsliga volymändringar från att störa bioupplevelsen och volymen på soundbaren går att programmeras
till alla slags tv-fjärrkontroller. I paketet ingår monteringsanordning för att sätta upp JBL Cinema SB350 på väggen och alla kablar som behövs för att koppla systemet till tv:n.

– Cinema SB350 levererar det totala 2.1-ljudet via en kompakt soundbar med trådlös subwoofer och kan programmeras till din tv-fjärrkontroll. Ett ljud som fyller rummet är en viktig del för den totala hemmabioupplevelsen, säger Michael Mauser, President, Lifestyle Division, HARMAN.

Pris och tillgänglighet
JBL Cinema SB350 är tillgänglig i september och kommer att kosta ca 3 500 kr. Mer information finns på www.jbl.com

• högtalarsystem
  • ljud

HARMAN (www.harman.com) utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett sortiment av audio-, video- och infotainmentlösningar för bilindustrin, konsumenter och professionella användare. Harman är ledande med premiummärken som JBL®, AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, Lexicon®, och Mark Levinson® och företaget är väl ansett av audiofiler, musiker och de arenor som de uppträder på. Över 25 miljoner bilar är idag utrustade med HARMAN:s ljud- och infotainmentsystem. HARMAN har ca 16 000 anställda i Amerika, Europa och Asien och hade en försäljning om $5,3 miljarder för tolvmånadersperioden som slutade den 30 Juni, 2014.