JBL lanserar nästa generation hörlurar i E-serien

Den senaste serien trådlösa och trådbundna hörlurar har ny smakfull design för komfort hela dagen

IFA 2016, BERLINHARMAN International Industries, Incorporated (NYSE: HAR), som designar och utvecklar uppkopplade produkter och lösningar till biltillverkare, konsumenter och företag världen över, presenterade idag nästa generation i JBLs E-serie. Den består av in-ear, on-ear och around-ear-hörlurar och finns både med och utan sladd. JBL erbjuder något för alla och ger musikälskaren ett bekvämt alternativ ute på stan, på arbetsplatsen eller hemma.

De trådlösa modellerna E25BT, E45BT och E55BT kan anslutas till mobila enheter via Bluetooth och ger användaren fria händer hela dagen oavsett vilka äventyr som väntar. Varje modell tillåter ett smidigt byte mellan enheter och erbjuder en oavbruten ljudupplevelse. Genom att enkelt växla mellan musik på en bärbar enhet till ett samtal på mobilen missar användaren varken sin favoritlåt eller kompisens samtal.

JBLs nya snygga design kombinerar både komfort och stil, och låter lika bra som de ser ut. Huvudbyglarna och de trasselfria sladdarna är tygklädda, och samtliga hörlurar i serien har en ergonomisk passform i toppklass för bekväm lyssning under lång tid. E45BT och E55BT har kontrollknappar på hörselkåpan som kan användas i det trådlösa läget men kommer även med en löstagbar tygklädd sladd med fjärrkontroll.

JBL E-serien levererar JBLs välkända ljud med utmärkt basåtergivning och högkvalitativa ljudupplevelser. Dessutom har hörlurarna en inbyggd mikrofon för att ge användarna möjligheten att svara i telefonen med ett enkelt knapptryck.

- När vi skapade nästa generation av JBL E-serien ville vi utforma hörlurar som passar vår energiska, men spontana, musikälskare som ständigt är på språng, säger Michael Mauser, VD, Lifestyle Audio Division på HARMAN. Vår nya E-serie har något för alla med fem olika modeller i ny snygg tygdesign för en bekväm passform hela dagen.

JBL E-serien

Produkt E15 E25BT E35 E45BT E55BT
Pris 400
JBL Signature Sound      √     √      √         √      √
Element 8.6 mm 8.6 mm 40 mm 40 mm 50 mm
Bluetooth                     √                      √       √
Batteritid Upp till
8 timmar
Upp till
16 timmar
Upp till
20 timmar
Smidigt byte mellan enheter      √      √      √
Ergonomi i toppklass      √     √      √      √      √
Around-Ear      √
On-Ear      √      √
In-Ear      √      √

Pris och tillgänglighet

JBL E-Serien finns tillgänglig från oktober 2016 till rekommenderat utgångspris mellan 400-1 300 SEK i färgerna svart, blå, röd och vit.

• Detaljhandel

• hörlurar
  • design
  • bluetooth

HARMAN (harman.com) designar och utvecklar uppkopplade produkter och lösningar till biltillverkare, konsumenter och företag världen över. Dessa inkluderar bland annat uppkopplade lösningar till bilen samt ljud-, bild- och infotainmentsystem, automatiserade företagslösningar och uppkopplade tjänster. Med ledande varumärken som AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, JBL®, Lexicon®, Mark Levinson ® och Revel® är HARMAN idag mycket populärt bland ljudälskare, musiker och på nöjesarenor världen över. Över 25 miljoner bilar är idag utrustade med HARMAN:s ljud- och infotainmentsystem. Företagets mjukvarulösningar används i miljarder mobila enheter och system som är sammankopplade, integrerade och säkra på alla plattformar – från arbetet och hemmet till bilen och mobilen. HARMAN har idag totalt runt 29 000 anställda i USA, Europa och Asien och hade en rapporterad försäljning om $6,9 miljarder för tolvmånadersperioden som slutade den 30 juni 2016. Företagets aktier handlas på NYSE-börsen i New York under symbolen NYSE:HAR.