JBL utökar utbudet av sporthörlurar med JBL Reflect Fit och UA Sport Wireless Train

• JBL Reflect Fit - Förhöj träningspasset med sporthörlurar som mäter hjärtfrekvensen
  • UA Sport Wireless Train - Under Armour och JBL lanserar on-ear sporthörlurar

IFA 2017, Berlin – 31 augusti, 2017Harman International, helägt dotterbolag till Samsung Electronics Co., Ltd. Som designar och utvecklar uppkopplade produkter och lösningar till biltillverkare, konsumenter och företag, presenterar idag två nyheter till sitt populära utbud av sporthörlurar, perfekta för en aktiv livsstil. Som en perfekt kombination av stil och prestanda, ger JBL ljud som motiverar under hela träningspasset.

JBL Reflect Fit: Bluetooth, pulsmätning och ergonomi i toppklass
De trådlösa sporthörlurarna är fyllda med premiumfunktioner för att ge fitness-entusiaster det bästa under varje träningspass. Utrustad med pulsmätare kan idrottare enkelt trycka på en knapp för att få röstuppdateringar av hjärtfrekvensen och tillgång till realtidsdata för att få ut mesta möjliga av varje uppvärmning, pass eller löptur. Pulsmätaren är strategiskt placerad i öronproppen, vilket eliminerar behovet av en extra enhet när du tränar.

JBL Reflect Fit är designad med IPX-5 svettsäkert material och är kompatibel med de populäraste fitness-apparna så att idrottare kan ha all sin träningsstatistik samlad på ett ställe. De reflekterande sladdarna, som ligger bakom huvudet, gör att idrottare kan känna sig tryggare att träna även på svagt upplysta platser.

Hörlurarna strömmar ljud via Bluetooth och kan användas upp till 10 timmar på en laddning. De är utrustade med en inbyggd mikrofon för kristallklara samtal och en vibrationsnotifikation i sladden för att göra användarna medvetna om inkommande samtal under träningspasset.

Pris och tillgänglighet
JBL Reflect Fit kommer att finnas tillgänglig i svart och rött hos utvalda återförsäljare från början av oktober 2017. Rekommenderat pris är 1 500 SEK.

UA Sport Wireless Train: Trådlösa on-ear-lurar med öronkuddar i UA SuperVent tyg- och JBL TalkThru-teknik
UA Sport Wireless Train är designade med funktioner idealiska för idrottare. Under Armours patenterade UA SuperVent-textil hjälper till att hålla användarens öron svala och torra för att undvika obehaglig värme och svett. Även huvudbygeln är skapad i material som andas och med en säker passform så att den bekvämt hålls på plats. Robust byggda för att klara såväl svett som tuffare aktiviteter är UA Sport Wireless Train de perfekta on-ear lurarna för träningspasset. För att inte skadas i gymväskan har hörlurarna dessutom ett fodral, även det i UA SuperVent-material.

UA Sport Wireless Trains revolutionerande TalkThru-teknik gör det möjligt att enkelt ha en konversation med någon utan att behöva ta av hörlurarna. Med en knapptryckning tystnar musiken medan tre JBL-mikrofoner höjer den omgivande konversationen. Idrottare kommer inte att förlora fokus medan de får en snabb påminnelse, träningstips, eller bara säger hej till vänner. En ytterligare knapptryckning av TalkThru-knappen återställer uppspelningen och håller alla gymutövare fokuserade.

UA Sport Wireless Train innehåller ett snabbuppladdningsbart batteri, vilket kan laddas upp för en timmes speltid på bara fem minuter och spela musik upp till 16 timmar när det är fulladdat.

Pris och tillgänglighet
UA Sport Wireless Train kommer att finnas tillgängliga i svart från och med december 2017 till rekommenderat pris 2 000 SEK.

HARMAN (harman.com) designar och utvecklar uppkopplade produkter och lösningar till biltillverkare, konsumenter och företag världen över. Dessa inkluderar bland annat uppkopplade lösningar till bilen samt ljud-, bild- och infotainmentsystem, automatiserade företagslösningar och uppkopplade tjänster. Med ledande varumärken som AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, JBL®, Lexicon®, Mark Levinson ® och Revel® är HARMAN idag mycket populärt bland ljudälskare, musiker och på nöjesarenor världen över. Över 50 miljoner bilar är idag utrustade med HARMAN:s ljud- och infotainmentsystem. Företagets mjukvarulösningar används i miljarder mobila enheter och system som är sammankopplade, integrerade och säkra på alla plattformar – från arbetet och hemmet till bilen och mobilen. HARMAN har idag totalt runt 30 000 anställda i USA, Europa och Asien. I mars 2017 blev HARMAN ett helägt dotterbolag till Samsung Electronics Co., Ltd.