Hässleholm Miljö bjuder in till skräpplockarfest

Hässleholm Miljö bjuder in till skräpplockarfest

Onsdagen den 10 maj bjuds över 500 förskolebarn och pedagoger in till fest på Hässleholmsgården för att fira och uppmärksamma alla fantastiska barn som deltagit i kampanjen Skräpplockardagarna.

Hässleholm Miljö uppmärksammar alla förskolebarn som deltagit i årets största skräpplockaraktivitet genom att bjuda in till skräpplockarfest på Hässleholmsgården. Under dagen får barnen testa på olika aktiviteter kopplade till Sopsamlarmonstren; gå tipsrunda, fika, titta på sopbilen och en massa andra spännande upptåg. Kulturskolan kommer dessutom bjuda på fantastisk musik.

Hittills har fler än 3500 barn och unga i Hässleholms kommun varit med i Håll Sverige Rents årliga skräpplockarkampanj. 500 barn och pedagoger är anmälda till festen och kommer att bjudas på en underhållande och spännande förmiddag i hållbarhetens tecken.

Barn och unga är en stor del i skräpplockningen som utförs runt om i hela landet. Skräpplockning är en pedagogisk aktivitet som öppnar upp ögonen för skräpet och väcker frågor om miljö och hållbar utveckling. Vi vill bli fler som inte skräpar ner.

När: Onsdag 10 maj kl. 9.30-11.30
Var: Hässleholmsgården, södra ängen
Hur: Hässleholm Miljö anordnar skräpplockarfest för att fira och uppmärksamma alla fantastiska förskolor som deltagit i Håll Sverige Rents skräpplockning. 500 barn och pedagoger är anmälda, Sopsamlarmonstren och sopbilen finns på plats och dessutom blir det fika, lekar och aktiviteter.

Media välkomnas att delta på festen och uppmärksamma alla duktiga miljöhjältar som engagerat sig i Skräpplockardagarna. Det går bra att dyka upp när som mellan 9:30-11:30.

Kontakta Felix Havermark, miljöpedagog på Hässleholm Miljö, för mer information eller anmälan.

E-post: Felix.havermark@hassleholm.se

Linda Arvidsson