Vattenläget: viss återhämtning för grundvattnet - men ökande vattenförbrukning
De senaste veckorna har vattenförbrukningen sjunkit något, till stor del på grund av det kalla och regniga vädret. Dessutom har grundvattnet återhämtat sig lite: " Vi är nu ungefär 1,15 meter från vår kritiska gräns. Tyvärr ser förbrukningen nu ut att öka igen. Vi uppmanar därför alla att fortsätta spara på dricksvattnet, speciellt eftersom det väntar några riktigt varma dagar."