Fjärrvärmeverket i Hässleholm

Pressinbjudan: Invigning av ny rökgasrening på fjärrvärmeverket i Hässleholm

Hässleholm Miljö välkomnar inbjudna gäster och press till invigningen av den nya anläggningen för rökgasrening och rökgaskondensering på fjärrvärmeverket i Hässleholm. Onsdag 24 januari, klockan 11-13:30, Tippvägen 7 i Hässleholm (fjärrvärmeverket).

En stor investering i modern miljöteknik, som ger effektivare utnyttjande av bränsle, lägre utsläpp och minskar användningen av dricksvatten. Hässleholm Miljö har under det senaste året byggt en ny anläggning för rökgasrening och rökgaskondensering på fjärrvärmeverket i Hässleholm - nu är det dags för invigning.

Kommunstyrelsens ordförande Lena Wallentheim inviger, tillsammans med Andreas Dahlberg, styrelseordförande för Hässleholm Miljö och Mats Didriksson, vd på Hässleholm Miljö.

Invigningsprogram, 24 januari:

• Kl. 11:00 - Johan Wester, moderator, hälsar välkomna
  • Mats Didriksson berättar om projektet
  • Projektledare från Hässleholm Miljö och Radscan (leverantör) berättar om anläggningen
  • Kenneth M Persson, professor i teknisk vattenresurslära på LTH, håller i ett mini-seminarium om vattenanvändning
  • Kl. 12:00 - Invigningsceremoni
  • Rundtur på anläggningen
  • Kl. 12:30 - lunch och fortsatta rundturer

Ungefär kl. 12:15 kommer journalister ha möjlighet att ställa frågor till Mats Didriksson, vd och Andreas Lagerblad, affärsområdeschef fjärrvärme på Hässleholm Miljö.

Press är varmt välkomna och får gärna anmäla sitt deltagande till: presskontakt.hmab@hassleholm.se

Vad: Invigning av en ny anläggning för rökgasrening och rökgaskondensering på fjärrvärmeverket i Hässleholm

När: 24 januari, kl. 11-13:30

Var: Fjärrvärmeverket, Tippvägen 7, Hässleholm