Babbapp - app med Babblarna ute nu!

Äntligen kan du ha barnens favoritfigurer Babblarna i din mobil. Appen är gjord för riktigt små barn och är både lärorik och underhållande. Appen fungerar så att när mobilen hålls i upprätt läge så kan man leka med Babblarna, och när den vrids till liggande läge så kan man titta på Babblarnas musikvideos.

I Babbapp bor Babba, Bibbi, Bobbo och Dadda, Diddi och Doddo som svarar när du pratar med dem, fnittrar när du kittlar dem och dansar om du trycker på deras fötter. Musikvideos till Babblarnas två hits, Första låten och Stompalång Tut Pling sång finns också med i appen.

Babbapp finns i nuläget till iphone och ipad och köps i App store. Där finns också en gratis liteversion. Babbapp kommer inom kort även finnas på Android Market

Babblarna är ett färgglatt gäng som gör språkträning till ett spännande och lekfullt äventyr. Den pedagogiska plattformen är Karlstadmodellen och språkträningen riktar sig till barn i tidig språkutveckling. Babblarna har blivit mycket populära och älskas av alla, både stora och små, och ingen tänker på att det är just språkträning det handlar om i leken och äventyren med Babblarna. Babblarna pratar sitt helt eget språk som bygger på ljudet i deras namn. Genom att lyssna på Babblarna när de pratar och genom att härma dem så tränas effektivt förmågan att använda betoningar och melodi i språket.

Det finns många roliga produkter med babblarna förutom Babbapp. Böcker, spel, plastfigurer, SpråkPussel, pappfigurer, kortspel och musik är en del av sortimentet. Babblarna har en egen hemsida; www.babblarna.se där man kan spela spel med mera. Produkterna beställs genom Hatten Förlags webbutik.

• babblarna.se
  • läromedel