Babblarna är en succé! – Två miljoner tittar på You Tube

Babblarna har blivit en riktig snackis i sociala medier. Barn i hela vårt land har dansat, sjungit och babblat till Babblarnas första låt och musikvideo. Musikvideon har över två miljoner tittar på You Tube och ryktet om dessa färgglada figurer har spridit sig snabbt. Vi på förlaget lyfter på Hatten och är glada över intresset för våra Babblare. Babblarna som faktiskt är något så unikt som strukturerad språkträning utan att det märks. (Läs mer)

Vilka är Babblarna?
Babblarna är ett helsvenskt koncept som innehåller böcker, spel och leksaker. Allt med ett tydligt syfte att stimulera och utveckla barns tal och språk. Inom förskolan och skolan har Babblarna i flera år varit en del av den pedagogiska verksamheten. Babblarna är nämligen trots sitt färgglada och lekfulla uttryck faktiskt språkträning på hög nivå. Babblarna baseras på Karlstadmodellens tankar kring barns språkutveckling och Iréne Johanssons forskning inom samma område. Anneli Tisell, Hatten Förlags grundare, och Iréne Johansson, Karlstadmodellens grundare, ligger bakom succén med Babblarna.

Babblarnas hemsida: www.babblarna.se