Premiärfest! Babblarnas första låt är en succé! - Nu kommer uppföljaren!

Äntligen är det världspremiär för "StompalångTut Pling sång", Babblarnas nya låt och nya video. Den förra låten och videon har blivit en riktig snackis i sociala medier och längtan efter uppföljaren är stor. Och nu är det dags! Den 8 september firar vi stort med en härlig dag för hela familjen. Förutom premiären av Babblarnas låt och video så blir det Babblardisco, Sjung med Sanna och barnMUSikal. (Läs mer)

Massor av barn kommer för att fira tillsammans med oss. Festen blev snabbt fullbokad och barnen som kommer får vara med om Babblarnadisco, sjunga teckensång tillsammans med populära Sanna och roas av människomusen Snårpan som sätter upp sin fantastiska barnMUSikal ”Snårpan och den hemliga manicken”. Tillsammans bjuder dessutom Sanna och Snårpan TeckenAllsång.

Vilka är Babblarna?
Babblarna är ett helsvenskt koncept som innehåller böcker, spel och leksaker. Allt med ett tydligt syfte att stimulera och utveckla barns tal och språk. Inom förskolan och skolan har Babblarna i flera år varit en del av den pedagogiska verksamheten. Babblarna är nämligen trots sitt färgglada och lekfulla uttryck faktiskt språkträning på hög nivå. Babblarna baseras på Karlstadmodellens tankar kring barns språkutveckling och Iréne Johanssons forskning inom samma område. Anneli Tisell, Hatten Förlags grundare, och Iréne Johansson, Karlstadmodellens grundare, ligger bakom succén med Babblarna.

Babblarnas hemsida: www.babblarna.se

• snårpan
  • premiärfest
  • babblardisco
  • babblarna.se
  • babblarna
  • familjedagen

På Hatten gör vi språkutveckling rolig, utvecklande och mycket lärorik.

Anneli Tisell

Presskontakt Företagsledare 08 - 767 01 70