Headweb återigen utsedd till Sveriges bästa underhållningssajt

Headweb kröntes återigen till Sveriges bästa underhållningssajt samt till landets tolfte bästa sajt – alla kategorier.

Den prestigefyllda utmärkelsen kommer från tidningen Internetworld som årligen premierar Sveriges 100 bästa sajter. Headweb, som erbjuder över 3 900 filmtitlar on-demand, blev inte bara utnämnd till Sveriges bästa underhållningssajt utan tog även hem priset som Sveriges tolfte bästa sajt.

Headweb hyllas återigen för sin enkelhet, sitt stora filmutbud och för användarvänligheten samt sin stilrena design. Motiveringen lyder:

"Modernt, snyggt och framförallt väldigt lättanvänt. Det är kännetecknen för Headwebs filmtjänst. Sajtens sociala funktioner klår konkurrenterna och filmerna fungerar på flera plattformar."

– Vi är oerhört glada för den här utmärkelsen som ännu en gång befäster att vi är landets ledande filmtjänst. Vi sätter stolthet i att vi faktiskt levererar och inte bara lovar. Ända sedan Headwebs start har vi satsat hårt på att skapa en enkel filmtjänst med bred användarmöjlighet och med ett stort utbud och det är onekligen glädjande att det har gett resultat, säger Peter Alvarsson, grundare av Headweb.

Headweb erbjuder tusentals blockbusters och klassiska filmer och idag har Headweb över 50 filmavtal med bl.a. Sony Pictures, Paramount Pictures, Warner Bros., SF, Sandrew Metronome, Nordisk Film, Nonstop Entertainment, Noble Entertainment, Scanbox och Pan Vision. Headweb erbjuder även gratis förhandsvisning av samtliga titlar i hela filmkatalogen.

För mer information, presskit och testkoder till Headweb
Andreas Vural, presskontakt Headweb
andreas.vural@headweb.com

• Bio, film, foto

• streamad film
  • streaming-tjänst
  • streaming; video
  • streamingtv
  • webbfilm
  • playstation 3
  • online video
  • onlinetjänst
  • vod
  • internetvideo
  • hyrfilm
  • headweb
  • film
  • on demand
  • webbtjänst

Om Headweb:
Headweb är en innovativ filmtjänst som erbjuder sina användare on-demand streaming av tusentals filmer på laglig väg. Tjänsten är användarvänlig och håller hög kvalitet på bild och ljud med ett snabbt växande utbud av film. Headweb fungerar i valfri webbläsare på PC, Mac, Linux och Playstation 3. Headweb samarbetar bland annat med Sony Pictures, Paramount Pictures, Warner Bros., SF, Sandrew Metronome, Nordisk Film, Nonstop Entertainment, Noble Entertainment, Scanbox och Pan Vision.

Peter Alvarsson

Presskontakt CEO Marknadsföring, PR, Försäljning 0707575727