Internetpremiär för Day after peace med Jude Law

Stockholm 24 November

Idag erbjuder Headweb.com en exklusiv visning av Day after Peace samtidigt som filmen har svensk biopremiär på Stockholms filmfestival. Utan att lämna soffan kan man ta del av filmpremiären och dessutom bidra med pengar till välgörande ändamål.

Jude Law och Angelina Jolie är några av de personer som medverkar i filmen Day after peace där målet är att göra 21 september till en dag av världsomfattande vapenvila.

Genom ett unikt samarbete mellan Headweb och Stockholms filmfestival visas den omtalade dokumentären på Headwebs filmtjänst. Delar av intäkterna går till välgörenhetsorganisationen Peace One Day som bland annat stödjer krigsdrabbade länder.

På Headweb.com finns även extramaterial med bland andra Kofi Annan, Dalai Lama och Lenny Kravitz som berättar om sin syn på världsfred.

The day after peace
Med kameran som ständig följeslagare ger sig Jeremy Gilley ut i världen med en sak i sikte - att göra den 21:a september till en dag av världsvid vapenvila. The Day After Peace är Gilleys egen dokumentation av denna resa som tack vare hans smittande idealism gör det omöjligt att inte fängslas.

The Day after peace finns tillgänglig på Headweb.com mellan 24:e och 30:e november.

Peter Alvarsson, grundare Headweb: 070-757 57 27, peter.alvarsson@headweb.com

Karin Boström, presskontakt Headweb 070-439 14 82, karin.bostrom@headweb.com

Om Headweb
Headweb AB är ett företag inom distribution av musik och film. Företaget erbjuder via Headweb.com konsumenter att ladda hem och se film över Internet. Bolaget grundades 2006 och har på kort tid tagit en stark position som uppstickare och utmanare på den nordiska filmmarknaden. Samarbetspartners är bl.a. Sandrew Metronome, Pan Vision, Noble Entertainment, NonStop Entertainment.

Om Stockholms filmfestival
Stockholms 19:e internationella filmfestival 20-30 november 2008. Stockholms internationella filmfestival startade 1990 och är idag en av de främsta filmfestivalerna i Norra Europa. Festivalen äger rum varje år i november, och visar över 170 filmer från mer än 40 länder. Festivalen ordnar medlemsvisningar av utvalda filmer och Sommarbio - gratis utomhusbio. Stockholms filmfestival Junior, en festival för barn och unga mellan 6 och 16 år, arrangeras 6-13 april 2008.

Peter Alvarsson

Presskontakt CEO Marknadsföring, PR, Försäljning 0707575727