Storfilmen Hall Pass med Owen Wilson har svensk smygpremiär hos Headweb

Headweb smygpremiärvisar Hall Pass från Warner Bros. med Oscarnominerade skådespelaren Owen Wilson. Filmen kommer att finnas tillgänglig i Norge och Sverige från den 29 juli och exklusivt på video on demand under tre veckor.

- Smygpremiärvisningen av  Hall Pass på video on demand visar de stora filmbolagens förtroende för digital distribution av film. Vi på Headweb är mycket nöjda över att Warner Bros. ser möjligheterna med film på nätet säger Peter Alvarsson, grundare och VD på Headweb.

Filmen handlar om Rick (Owen Wilson) och Fred, bästa vänner med mycket gemensamt, inklusive att de båda varit gifta i många år. Men när de båda börjar bete sig rastlöst hemma tar deras båda fruar ett gemensamt och annorlunda beslut för att återuppliva de båda äktenskapen: Rick och Fred får varsitt "frikort" där de under en vecka får göra vad de vill utan att bli ifrågasatta. Till en början låter det som en dröm som gått i uppfyllelse men det dröjer inte länge innan deras förväntningar på singellivet och sig själva visar sig vara helt i obalans med verkligheten...

Hall Pass kan ses på Headweb från den 29 juli och tre veckor framåt till ett pris av 59 kr för 24-timmar. Filmen kommer lanseras Day and Date på DVD, Blu-ray, VOD och EST i 14 september, 2011. Se filmen här.

För mer information,

• on deman
  • vod

Om Headweb:
Headweb är en innovativ filmtjänst som erbjuder sina användare on-demand streaming av tusentals filmer på laglig väg. Tjänsten är användarvänlig och håller hög kvalitet på bild och ljud med ett snabbt växande utbud av film. Headweb fungerar i valfri webbläsare på PC, Mac, Linux och Playstation 3. Headweb samarbetar bland annat med Sony Pictures, Paramount Pictures, Warner Bros., SF, Sandrew Metronome, Nordisk Film, Nonstop Entertainment, Noble Entertainment, Scanbox och Pan Vision.

Peter Alvarsson

Presskontakt CEO Marknadsföring, PR, Försäljning 0707575727