Fotograf: Simon Bo Silverdahl

NY SINGEL. Fluru släpper nya singeln "The Tallest Tree"

Idag släpper bandet Fluru singeln "The Tallest Tree" från kommande albumet To The Bone. Låten beskriver vemodet man kan känna när man måste ge sig av från någonting man egentligen inte vill lämna. Den är också en kärleksförklaring till den lilla orten i Norrland som man till slut måste flytta ifrån, för den större staden söderut. Men den handlar även om att alla har sitt eget "Tallest Tree" någonstans, den där platsen som verkligen känns trygg och som hemma.

Musiken är både catchy och världsvan, samtidigt som den är färgad av det karga arvet från Norrlands inland. Den är vacker som en fjällmyr i höstmorgonens dimma och mäktig som de Jämtländska bergsmassiven. Det är varmt, levande och organiskt, som tillsammans med ett stänk av jordig pop verkligen definierar bandets sound.

Lyssna på "The Tallest Tree": https://open.spotify.com/track...

Fluru, som bor i Stockholm men har rötterna i Jämtland, skulle alldeles för enkelt kunna beskrivas med att de spelar en smakfull americana. Men adderar man pop-hookar, låtskrivande i världsklass och sångerskan Malin Hässlemarks unika röst, så har Fluru ett helt eget sound som letar sig rakt in i hjärtat.

Första singeln "To The Bone", titelspåret från det kommande albumet släpptes 12 november 2021.

Lyssna på "To The Bone": https://open.spotify.com/track...

För mer info och/eller kontakt med Fluru kontakta oss på Heart of Sound.