Heimstaden inleder viktigt samarbete med Rädda Barnen

Heimstaden är stolta att inleda ett samarbete med Rädda Barnen och som hållbarhetspartner kommer vi stötta organisationen i deras kamp för ett barnvänligare samhälle. Genom utvecklingsprojekt i Sverige bidrar vi till att fler barn får växa upp under bra förhållanden, fri från våld, social oro och ekonomisk utsatthet.

- Vår vision är att förenkla och förgylla människors liv med omtänksamma boenden, för oss går samhällsnytta och affärsnytta hand i hand och att stötta Rädda Barnen, och bidra till deras viktiga arbete, känns oerhört meningsfullt, säger Karmen Mandic, marknads- och kommunikationschef på Heimstaden.

Som hållbarhetspartner stöttar Heimstaden Rädda Barnens utvecklingsprojekt i Sverige med fokus på ökad inkludering, jämställdhet, förbättrad psykisk hälsa och minskad socioekonomisk utsatthet bland barn. Detta är i linje med Agenda 2030 och de globala hållbarhetsmål som vårt samhällsansvar tar sitt avstamp i.

- Tack vare Heimstadens stöd kan vi fortsätta vårt arbete för barn som behöver det som mest, till exempel barn som flytt till Sverige eller som lever i socioekonomisk utsatta områden. Med deras hjälp kan vi se till att nyanlända barn får ett tryggt och meningsfullt mottagande och att de får möjlighet att påverka sin situation och göra sina röster hörda i samhället, säger Helena Thybell, generalsekreterare Rädda Barnen Sverige

Parallellt till Rädda Barnen, engagerar sig också Heimstaden i andra samhällsviktiga projekt. Bland annat arbetar vi med att bryta utanförskapet för människor med funktionsnedsättning och genom Drivkraft Malmö och läxhjälpen Albert, bidrar vi till minskade kunskapsklyftor bland barn och ungdomar.

Läs mer om Heimstadens hållbarhetsarbete på https://heimstaden.com/om-oss/miljoansvar/

• Sociala frågor, allmänt

Heimstaden är ett ledande fastighetsbolag i Europa med fokus på att förvärva, förädla, utveckla och förvalta bostäder och lokaler. Genom våra värderingar Care, Dare och Share, skapar vi värden för våra ägare och omtänksamma boenden för våra hyresgäster. Heimstaden har ca 100 900 lägenheter och ett fastighetsvärde om ca 139 mdkr. Heimstadens preferensaktie är noterad på Nasdaq First North. Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.heimstaden.com