hejmo ny aktör på bolånemarknaden

hejmo Kredit AB meddelade idag att bolaget fått tillstånd från Finansinspektionen att bedriva verksamhet med bostadskrediter. Med helt digitaliserade processer och en kundservice som är bäst i klassen ger sig Hejmo in i slaget om de svenska bolånekunderna. Målet är Sveriges mest nöjda bolånekunder.

- “Vi tycker att alla svenska bostadsägare har rätt till lika möjlighet att få tillgång till samma enkla och transparenta bolån” säger Nicklas Larsson, VD för hejmo. “Målet är Sveriges mest nöjda bolånekunder”, tillägger han.

Hejmo står också i begrepp att, i samarbete med Royal Bank of Canada och Carne Group Financial Services, låta slutföra registreringen av Hejmo Mortgage Fund hos Luxembourgs motsvarighet till Finansinspektionen, (CSSF). Fonden kommer att vända sig både till svenska såväl som till internationella ränteplacerare.

- “Med hejmo Mortgage Fund vill vi också ge institutionella ränteplacerare ett förbättrat och mer effektivt sätt att få exponering mot den svenska bolånemarknaden” säger Bo Åhnebrink, styrelseordförande i hejmo.

Royal Bank of Canada kommer att vara förvaringsinstitut och administratör till Hejmo Mortgage Fund, Carne Group är utsedd som förvaltare, EY som revisor och DLA Piper som juridisk rådgivare.

Kontaktperson:
Nicklas Larsson, VD hejmo nicklas@hejmo.se+46 703 132626

• Privatekonomi

Om hejmo Kredit AB

Hejmo Kredit AB är ett svenskt bolag med tillstånd från Finansinspektionen att bedriva verksamhet enligt lagen (2016:1024) om verksamhet med bostadskrediter. Vi tycker att alla svenska bostadsägare borde ha lika möjlighet att få tillgång till samma enkla och transparenta bolån. Läs mer på www.hejmo.se.

Om hejmo Mortgage Fund

hejmo Mortgage Fund är arbetsnamnet på en fond som står i begrepp att registreras som ett Special Limited Partnership, (SLP), hos Luxembourgs motsvarighet till Finansinspektionen, Commission de Surveillance du Secteur Financier, (CSSF). Royal Bank of Canada kommer att vara administratör och förvaringsinstitut till fonden, Carne Group förvaltare, EY revisorer och DLA Piper juridisk rådgivare. Läs mer på www.hejmomortgagefund.lu