Framgångsrika förändringar – en bok av Carina Ekblom

Framgångsrika förändringar – en bok av Carina Ekblom

Platsannonser som söker medarbetare som är både flexibla och sugna på nya utmaningar duggar tätt. Att vara positivt inställd till förändringar är idag nästan ett krav i de flesta organisationer. Och förändringar är ofta både spännande och roliga. Men vägen till målet kan vara krokig och lång.

Gemensamt för många förändringsprocesser är att de är smärtsamma i början och röriga mitt i men väldigt inspirerande på slutet. För att du som ledare med gott resultat ska lyckas förflytta en organisation genom de olika stadierna i en förändringsprocess krävs insikter, strategier och ledarskap. Insikter om förändringens mekanismer, strategier för att omsätta insikterna i praktiken och ett ledarskap som har modet att driva processen framåt.

Ju mer insikt och kompetens du skaffar dig, desto större är sannolikheten att förändringen verkligen åstadkommer det som den är tänkt att göra.

I Framgångsrika förändringar delar Carina Ekblom med sig av sina erfarenheter om hur man driver ett framgångsrikt förändringsarbete. Boken innehåller även konkreta verktyg och praktiska övningar.

”Jag har skrivit boken som jag själv skulle ha velat läsa när jag arbetade som ledare i förändringsprocesser. Fördjupad insikt men också konkreta strategier för hur insikten omvandlas i praktisk handling och en bekräftelse på ledarskapets betydelse, hade hjälpt mig då och kan hjälpa dig nu.” – Carina Ekblom

Om författaren
Carina Ekblom har haft chefspositioner i stora delar av sitt yrkesverksamma liv. Hon har samarbetat med flera företagsledare och fått ta del av deras olika utmaningar. Idag driver hon ett eget företag med inriktning på förändrings­- och utvecklingsarbete.

HEMSIDA
htttp://www.detgodaledarskapet.com

Bif nedan provkapitel och högupplösta pressbilder, önskar du recensionsexemplar av hela boken eller vill du komma i kontakt med författaren hör av dig till oss:

Helene Wigren Helene.Wigren@prbeyond.se eller tel. 070-7527605
Sofia Gallegos Wallgren sofia.gallegos.wallgren@prbeyond.se
Malin Tenghamn Roos & Tegner förlag malin@roostegner.se eller tel 040-674 75 53

Om Förlaget Roos & Tegnér
Roos & Tegnér är ett allmänutgivande och oberoende bokförlag. Vi ger ut facklitteratur inom flera områden, främst management, populärpsykologi och personlig utveckling, men även till exempel resor, humor, trädgård, inredning och mat.

Bland våra författare återfinns bland annat många föreläsare, konsulter och ämnesexperter, som gemensamt vittnar om att de med hjälp av sin bok lättare når ut med sitt budskap och attraherar en större publik. Vi kallar denna växande utgivning visitkortsböcker. Läs gärna mer om dessa böcker här.