LIAMOO klar för Melodifestivalen ifrån Göteborg

LIAMOO klar för Melodifestivalen ifrån Göteborg

Nu är det officiellt att LIAMOO återvänder till Melodifestivalen. Han kommer att inta scenen i Göteborg med låten "Dragon", samma dag som vi övergår till drakens år, den 10:e Februari. Låten är skriven av Anderz Wrethov, Jimmy "Joker" Thörnfeldt, Julie "Kill J" Aagaard och LIAMOO själv.

LIAMOO har hittills varit en dundersuccé i tävlingen och detta blir fjärde gången han stiger in i dess strålkastarljus. Alla hans tidigare bidrag har lett till en direktbiljett till finalen - först med den gripande “Last Breath”, sedan med den oförglömliga duetten med Hanna Ferm i “Hold You”, och slutligen med hans egna “Bluffin”. Med dessa framgångar har LIAMOO skapat en förväntansfull atmosfär inför den kommande tävlingen.

Det har varit ett spännande år för LIAMOO. Utöver att intensivt förbereda sig för nästa Melodifestivalen, har han i år uppnått över 200 miljoner streams på spotify, fängslat publiken på nästan 50 liveframträdanden och gjort ett internationellt samarbete med den polska popstjärnan KUBA i nysläppta låten “Running With Lightning”. Låtsläppet är en succé, med radiospelningar i både Sverige och Polen. Slutligen har LIAMOO även överraskat med en glänsande ny julsingel, “Two Christmas Hearts”.

Med detta enastående år och en sådan imponerande mellohistorik på ryggen stiger förväntningarna högre än någonsin inför den kommande tävlingen. LIAMOO är redo att än en gång gripa svenska folkets hjärtan och leda oss genom en oförglömlig musikalisk resa. Håll i hatten - “Dragon” är redo att erövra melloscenen!

Följ LIAMOO på sociala medier här.

"Dragon" ges ut av nystartade skivbolaget Emperial.

För mer information eller kontakt med LIAMOO hör av dig till oss.