LIAMOO släpper singel med polska popstjärnan KUBA

LIAMOO släpper singel med polska popstjärnan KUBA

Det var ett tag sedan vi hörde av Svenska popstjärnan LIAMOO, men nu är han tillbaka med ett internationellt samarbete.
Singeln “Running With Lightning” är en duett tillsammans med polska popstjärnan KUBA.
Låten är skriven av de svenska låtskrivarna Anderz Wrethov och Jimmy Jansson, som även skrev vinnarlåten
i Eurovision Song Contest 2023; Loreens "Tattoo”. Samt av kanadensiska låtskrivaren Laurell Barker.

“Running With Lightning” har fått en stark start och ligger på New Music Friday i Sverige, Polen, Danmark, Finland, Norge & Island och redan en ad på RIXFM.

Lyssna här

Singeln släpps av nya skivbolaget Emperial.

Om LIAMOO:
Med sin unika förmåga att både rappa och sjunga vann han svenska folkets hjärta redan 2016 med sin vinst av svenska Idol och debutsingeln “Playing With Fire”. Sedan dess har han imponerat i Melodifestivalen flera gånger med bidrag som alla gånger har gått direkt till final. Först med låten “Last Breath”, därefter tillsammans med Hanna Ferm med låten “Hold You”, och slutligen med sin egna låt “Bluffin”. Året 2023 har han uppnått över 200 miljoner streams på Spotify och har genomfört runt 50 liveframträdanden. Just nu befinner sig LIAMOO i studion och arbetar på ny musik som förväntas komma nästa vår.

Om KUBA:
Kuba har blivit nominerad av Nickelodeon till Kids Choice Awards i kategorin FAVORITE POLISH STAR. På TikTok har han miljontals visningar, han spelar många konserter, medverkar i olika TV-program och dubbar filmer. Han har släppt tre singlar i år; "Do The Dance", "You Do Me" och "Randez Vous". Han är även finalist i den populära TV-showen "Your Face Sounds Familiar", som kommer att äga rum den 3 november.

För mer information och kontakt med Liamoo hör av dig till oss.