Utemöbler för den mindre uteplatsen

Har ni haft en trevlig midsommar? För ett par av oss på Helgbutiken blev det traditionsenligt långbord med sill, västerbottenpaj, jordgubbar och tillhörande dryck. Visst är det härligt när utrymme finns att samla så många vänner? Många gånger är dock inte uteplatserna lika generösa till ytan. Den här veckan slår vi ett slag för utemöblerna för de mindre ytorna.

Möjligheten att kunna ta sig en kopp kaffe i friska luften varje dag är minst lika mycket värt som ett storslaget midsommarfirande. Nedan rekommenderar vi vackra utemöbler i både trä, stål och rotting för den lilla uteplatsen eller balkongen. Samtliga möbler levereras hem till dig.

Möbelgrupp Sandhamn rund

Möbelgruppen består av ett vitt runt utebord med avlastningshylla och 4 st positionsstolar. "Sandhamn" är ett resultat  av erkända svenska designerparets Bratt & Kahls samarbete och inkluderar även större matgrupper med samma fantastiska formspråk. Sandhamn-serien knyter an till våra svenska sommartraditioner och ger oss ett leende på läpparna varje vår när vi får ställa ut möblerna.

Matgrupp Slite rund

Vitlaserad gotländsk furu i snygg design från det genuina Gotlandsföretaget Guteform. Slite rund består av ett hopfällbart bord och 2 st karmstolar med hög komfort. Möblerna är kvistfria, robusta och känns nära naturen - en genuin ljuvlig sommarfavorit i trädgården.

Möblerna köps enkelt på www.helgbutiken.se och levereras hem till dig!