Bland författare och barnböcker på biblioteket

Bland författare och barnböcker på biblioteket

Möt Katarina Von Bredow
Prisbelönta och rosade barn- och ungdomsförfattaren Katarin Von Bredow besöker Idé A Drottninghög i Helsingborg femte februari.

Katarina gjorde en strålande debut som 23-åring 2007 med boken Syskonkärlek och efter det har det rullat på i samma uppskattade stil. Hon har gett ut flertalet böcker om omöjlig och förbjuden kärlek men också mer spännande och roliga böcker. Från sin bostad på landsbygden i Småland skriver hon med ett engagemang som får läsare och kritiker att jubla. Såhär säger Katarina själv om sitt behov av att skriva;

"Författare? Ja... Bra dagar, kanske. Andra dagar är jag bara en som skriver lite. Lite? Sa jag det? I så fall ljög jag. Det blir ganska mycket, faktiskt. Jag brukar säga att somliga går på heroin, men jag går på mina berättelser. Jag måste skriva. Det finns inget att välja på. Jag frågade mig aldrig om jag skulle bli författare. Jag lärde mig bokstäverna och skrev."

Vad: Författarbesök, Katarina Von Bredow
Var: Idé A, Drottninghög
När: 5 februari 18:00
Entré: Fri entré och ingen föranmälan

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Avstamp och framsteg
5 februari är det dags för ett inspirerande föredrag om mattornas drottning, Märta Måås Fjetterström.

Angelica Persson, VD för Märta Måås Fjetterstöm AB – ateljén för textilkonst i Båstad besöker Helsingborgs stadsbibliotek. Hör Angelicas tankar om dåtid, nutid och framtid för vävateljén.

Arrangemanget är ett samarbete med Helsingborgs Hemslöjdsgille.
Vad: Föredrag, Angelica Persson
Var: Helsingborgs stadsbibliotek, Hörsalen
När: 5 februari 18:00
Entré: Fri entré