De kan bli ”Årets stjärna” inom besöksnäringen i nordvästra Skåne

De kan bli ”Årets stjärna” inom besöksnäringen i nordvästra Skåne

Den 29 mars utses för första gången ”Årets stjärna” till den aktör i besöksnäringen i nordvästra Skåne som särskilt driver och utvecklar regionen. Priset delar ut under Travel News Business Forum och bakom utmärkelsen står Familjen Helsingborg samt Travel News Market.

Det är första gången som priset ”Årets stjärna” delas ut. Utmärkelsen går till en person eller aktör som med hjärta och engagemang driver utvecklingen inom besöksnäringen nordvästra Skåne.

- Det ska bli fantastiskt kul att få uppmärksamma de eldsjälar som gör så mycket för att utveckla regionen. Nordvästra Skåne är en region som har otroligt mycket att erbjuda och det har vi till stor del våra entreprenörer inom besöksnäringen att tacka för, säger Fanny Lindblad, destinationsutvecklare inom Familjen Helsingborg som står bakom priset i samarbete med Travel News Market.

Prisutdelningen äger rum under Travel News Business Forum som äger rum på Clarion Hotel SeaU den 29 mars klockan 15 - 19. Deltagandet är kostnadsfritt och anmälan sker via anmälningssidan.

- Nordvästra Skåne är en är häftig region eftersom den står på tå hela tiden, lyfter sig i kragen och göra nya saker. Det var här den moderna, svenska turismen föddes över hundra år sedan och den fortsätter att leva och utvecklas i hela regionen, säger Viggo Cavling, chefredaktör för Travel News och moderator för prisutdelningen.

Utöver ”Årets stjärna” delas det även ut Wilhelmina Skoghpriset till de bästa hotellen i olika kategorier.

De nominerade i kategorin ”Årets stjärna” 2023 är:

• Annika Andebark, Stiftelsen Upplev Billesholm. För sin helhjärtade kärlek till naturen, cykling och Billesholm. Och hur du kombinerar dessa för att ge de bästa förutsättningarna för hållbar tillväxt för företag och människor.
  • Ingvar Ryggesjö, Travelshop. Ingvar driver inte bara sin verksamhet framåt utan hela destinationen genom samarbeten och nya, hållbara produkter. Full gas, utveckling och driv.
  • Satu Euren, Vejbystrands vandrarhem. Utvecklar nya produkter i samarbete med andra verksamheter runt omkring för att lyfta Vejbystrand. Med stort hjärta för det lilla och lokala.
  • Åsa Orrmell, Wallåkra Stenkärlsfabrik. För utvecklingen av ett kulturarv, oerhört viktigt för regionen och som aldrig slutar tro på kolen, leran och keramiken.
  • Fredrik Olofsson, Pepes Bodega, Papas och Papas Garden. För sitt hjärta för Båstad och Bjärehalvön och engagemanget för utvecklingen av besöksnäringen. På senaste tiden har även livescenen utvecklats med Fredrik i spetsen.
  • Per Sjögren, Kullamannen Trail. Visionen som eskalerade. Sätter Kullaberg och regionen på kartan internationellt med sitt mytomspunna lopp och attraherar besökare på den mörkaste delen av året.

För ytterligare information om priset ”Årets stjärna”, vänligen kontakta:

Fanny Lindblad, destinationsutvecklare inom Familjen Helsingborg: fanny.lindblad@helsingborg.se alt. 0768-55 03 18

Helsingborg är livskvalitet och engagemang. Här finns förutsättningar för människor att utveckla och utvecklas. Helsingborg är platsen för dig som vill något. Möt oss på helsingborg.se.