Lär dig mer om behovsanpassade innovationer och smarta lösningar, med samma perspektiv som en av hyresgästerna.

Du är inbjuden till invigningen av Home4Life - ett hem för hela livet

Du är inbjuden till invigningen av Home4Life, ett hem och hållbart boende för hela livet med trygghetsskapande teknik och framtidens funktionsanpassningar. På Grönkullagatan 15B berättar vi om resultatet av vårt innovationsarbete tillsammans med våra samarbetspartners Tunstall, Pingday och Helsingborgshem. Vi bjuder på cupcakes och du får du välja vem av våra fiktiva personas som du vill träffa, för att genom en Soundwalk få samma perspektiv som en av hyresgästerna. Rösterna till hyresgästerna Joe, Nadia och David är inspelade av skådespelarna Harald Leander, Irma Jämhammar och Lukas Olde Monnikhof i samarbete med företaget Efterklang - en del av Afry.

Varmt välkommen onsdagen den 8 juni kl. 10.00-11.30 eller kl. 13.30-15.00.

Anmäl din närvaro senast 7 juni till robert.skans@helsingborg.se

Vi går mot en framtid där fler individer med behov av vård och omsorg behöver tas hand om av färre. Sensorer som känner av rörelse, temperatur, rök, öppen dörr eller om spisen är på är bara några av de innovationer som kan öka tryggheten för ett helt liv hemma. Individer får påminnelser digitalt i hemmet, samtidigt som familj och vård- och omsorgspersonal kan få överblick när de inte är på plats. Ökad självständighet för individen och mer tid för personalen ökar tryggheten för alla.

Den 8 juni bjuder vi in press och invånare för att ni gemensamt ska kunna uppleva lägenheten. OBS, begränsat antal platser, först till kvarn.