Foto: Lina Eidenberg Adamo/Nordstedts förlag

Hälsokväll med ”Lofsan” Sandström på IdéA

Den personliga tränaren och grundaren av Lofsangruppen, Lovisa ”Lofsan” Sandström kommer till Helsingborg och IdéA onsdagen den 10 maj klockan 18. På programmet står inspiration och träningsråd. Efter Lovisas föreläsning kan du få tips om första hjälpen, egenvård, vardagsmotion, kostråd och hälsosamma aktiviteter genom Vårdcentralen på Drottinghögs kunniga vårdpersonal.

IdéA har genom åren arrangerat en rad föreläsningar med högst namnkunniga och välkända personligheter. Annika Östberg, Petter och Dogge Doggelito är bara några. Nästa på tur är PT:n och experten på mammaträning Lovisa ”Lofsan” Sandström. Lovisa driver

Lofsan-gruppen, en digital plattform för hälsa och träning, skriver böcker, designar träningskläder, coachar i TV4 Nyhetsmorgon och bloggar på lofsan.se.

Under sin föreläsning på IdéA kommer hon att inspirera till att skapa sin egen hälsotrend och strunta i hur alla andra gör. Hon kommer att lyfta att hälsa är en komplex fråga som är långt från kvällstidningarnas förenklingar. Besökaren får veta mer om statistik på hälsa och träning Hur kan du hitta din egen modell för hälsa, är en fråga hon ställer. Lovisa ger konkreta verktyg för att skapa en långsiktig hållbar och hälsosam vardag, som passar just dig.

Och efter som kvällen är ett samarrangemang med Vårdcentralen på Drottninghög ges efter Lovisas föreläsning en rad tips om första hjälpen, egenvård, vardagsmotion, kostråd och hälsosamma aktiviteter.

Ingen föranmälan behövs och det är fri entré.

Vad: Hälsokväll med Lovisa ”Lofsan” Sandström och Vårdcentralen på Drottninghög
Var: IdéA, Drottninghög
När: 10/5 2017 klockan 18

Arrangemangskontakt: Poul Witting

Presskontakt: Dennis Nilsson, pressansvarig kulturförvaltningen. 042-10 42 32 eller dennis.nilsson@helsingborg.se

___________________________________________________________________

KULTURFÖRVALTNINGEN www.helsingborg.se\kultur

Helsingborg är livskvalitet och engagemang. Här finns förutsättningar för människor att utveckla och utvecklas. Helsingborg är platsen för dig som vill något. Möt oss på Helsingborg2035.