Helsingborg värd för ny arena för samhällsbyggnad

Helsingborg värd för ny arena för samhällsbyggnad

Samhällsbyggnadssektorn är avgörande för hållbar tillväxt och välfärd. Därför arrangerar nu Helsingborg stad tillsammans med andra aktörer Real Meetings Summit, en årlig mötesplats för beslutsfattare på högsta nivå med fokus på hållbar samhällsutveckling. – Jag är stolt över att få välkomna branschens företrädare till Helsingborg. Vi är den perfekta platsen för att diskutera framtidens samhällsbyggande, säger Peter Danielsson (M), kommunstyrelsens ordförande i Helsingborg.

I maj och juni står Helsingborg som värd för H22 City Expo, Europas största arena för hållbar stadsutveckling. Under 35 dagar kommer besökare från hela världen kunna ta del av aktiviteter och innovationer som fokuserar på hur vi formar framtidens stad.

Men stadens engagemang för frågorna tar inte slut där. I slutet av augusti riktas återigen blickarna mot Helsingborg när staden i samarbete med företaget Fråga Lou och andra branschpartners arrangerar Real Meetings Summit, en ny årlig mötesplats för den svenska samhällsbyggnadssektorn.

- Jag är stolt över att få välkomna samhällsbyggnadssektorn till Helsingborg. Vi är med vår status som en av Europas mest innovativa städer samt placering mitt i Greater Copenhagen-området den perfekta platsen för att diskutera framtidens samhällsbyggande, säger Peter Danielsson (M), kommunstyrelsens ordförande i Helsingborg och fortsätter:

- Branschen behöver en ny mötesplats som sätter hållbar samhällsutveckling i centrum och Real Meetings Summit kommer att erbjuda just det.

Real Meetings Summit äger rum 31 augusti – 1 september 2022 och har fokus på dialog och nätverksskapande i form av rundabordssamtal, öppna diskussionsforum och gemensamma aktiviteter för att främja relationsbyggande mellan branschens olika aktörer. Därtill erbjuds deltagarna inspirerande keynote-anföranden om politik, ekonomi, hållbarhet och andra viktiga samhällsfrågor.

- I våra samtal med företrädare för fastighetsbranschen upplever vi ett stort sug efter djuplodande dialoger på hög nivå snarare än envägskommunikation och ytligt nätverkande. Vi har fått ett väldigt positivt gensvar för Real Meetings Summit från branschen och nästan alla vi träffat tycker att denna typ av sammanhang saknas i dagens mötesflora, säger Linda Lagerdahl, partner på Fråga Lou.

För mer information, vänligen kontakta:
Thomas Jartsell, presschef Helsingborgs stad: 0709–186431
Linda Lagerdahl, partner, Fråga Lou AB: 0709–966698

Helsingborg är livskvalitet och engagemang. Här finns förutsättningar för människor att utveckla och utvecklas. Helsingborg är platsen för dig som vill något. Möt oss på helsingborg.se.