Helsingborgs nya webbplats har lanserats

I dag får helsingborgarna en ny webbplats. I det omfattande förarbetet har direkt kontakt med målgrupperna varit i fokus.

Medborgare, företagare och besökare är målgrupperna för stadens nya webbplats. Adressen ”helsingborg.se” är densamma som tidigare men både innehåll och struktur skiljer sig i flera avseenden från den tidigare webbplatsen.

–        Vi hoppas verkligen att den nya webbplatsen ska vara till stor nytta för användarna. Stor vikt har lagts vid dialoger med medborgare, företagare och besökare, säger kommunikationsdirektör Birgitta Darrell i Helsingborgs stad.

Som så kallad betawebbplats har nya helsingborg.se varit möjlig att besöka under ett antal månader. Där har målgrupperna lämnat åsikter och förslag till dem som arbetat fram den nya webben. Idéerna och förslagen har sedan löpande arbetats in i utformningen.

–        Nu hoppas vi att målgrupperna ska bli nöjda med resultatet! Självklart kommer det finnas förbättringspunkter som vi får bearbeta efter hand, men det känns stort att kunna lansera, säger Birgitta Darrell.

Storbildskärm, fika och underhållning på fredag
Den som är intresserad är varmt välkommen till Stortorget i Helsingborg fredagen den 3 december klockan 11:00-17:00. Besökare bjuds på fika och får stifta närmare bekantskap med nya webbplatsen på en storbildsskärm. Konferencier är den välkände helsingborgsprofilen Martin Svensson, och medarbetare som utformat den nya webbplatsen finns på plats för att svara på frågor och ta emot synpunkter.

–        Evenemanget är ett tack till alla dem som lämnat synpunkter för att göra webbplatsen så användarvänlig som möjligt. Men självklart är alla välkomna som är intresserade av sajten och få en kopp kaffe i vinterkylan, säger Birgitta Darrell.

Mer information:
www.helsingborg.se

Birgitta Darrell, kommunikationsdirektör, 073-231 17 78, birgitta.darrell@helsingborg.se
Martina Röhmer, kommunikationsansvarig för projekt helsingborg.se 2010, 042 10 35 33, martina.rohmer@helsingborg.se
Synpunkter på nya helsingborg.se välkomnas till e-post: webbredaktionen@helsingborg.se