Hitta ditt drömboende i Familjen Helsingborg

Hitta ditt drömboende i Familjen Helsingborg

Familjen Helsingborg är ett samarbete för att öka antalet företagsetableringar, turister och boende i vår region. Nu lanseras en ny ingång på Familjen Helsingborgs gemensamma webbplats för alla som vill flytta till Familjen Helsingborg.

Ingången heter Living och dess övergripande syfte är att visa hur det är att bo och leva i Familjen Helsingborg med stor variation av bostadsmiljöer och boendekvaliteter. Webben ger även besökaren information och inspiration om vårt utbud av skola och utbildning, karriärmöjligheter, pendling samt fritidsaktiviteter.

Living har tagits fram i samverkan mellan kommunerna i Familjen Helsingborg och har som övergripande mål att aktivt verka för ökad inflyttning och bostadsbyggande i vår region. Varje kommuns tätorter beskrivs med texter, bilder, kartor, korta fakta samt länkar för att kunna bygga, hyra och köpa boende. Living blir därmed en plattform för kommunerna att visa upp sina kvaliteter och stärker även de mindre orternas möjligheter att marknadsföra sig som attraktiva boendemiljöer.

- Med Living får vi den sista pusselbiten på plats som visar vad Familjen Helsingborg har att erbjuda. Nu kan vi tillhandahålla all tänkbar information till företag, besökare och invånare som verkar, besöker eller bor i vår fantastiska region, säger Peter Danielsson, kommunstyrelsens ordförande i Helsingborg.

Det som gör Living ensam i sitt slag är sökfunktionen ”Hitta ditt drömboende”, som tillhandahåller detaljerad information om ett 50-tal boendeorter i Familjen Helsingborg. Besökaren kan välja bland ett antal kategorier för att få förslag på passande boendeorter som matchar personliga behov och preferenser. Det finns idag ingen annan aktör i eller utanför Skåne som kan erbjuda ett jämförbart verktyg.

För att få mer information och för att hitta just ditt drömboende gå in på  www.familjenhelsingborg.se/living

För mer information:
Peter Danielsson, kommunstyrelsens ordförande, 042-10 50 87
Nils Djurklou, kommunikations- och marknadsansvarig, Familjen Helsingborg, 0729-74 78 92