Högre matkvalitet genom fler tillagningskök

Ordförande i vård- och omsorgsnämnden har idag gett vård- och omsorgsförvaltningen i uppdrag att utreda möjligheterna att tillskapa ytterligare tillagningskök i staden. Utgångspunkten är att tillagningskök ska finnas bland annat på Jordbrodalens vårdboende. Förslaget återfinns i det förslag till budget som treklövern idag presenterade vid dagens nämndssammanträde.

– Jag är övertygad om att fler tillagningskök leder till högre matkvalitet. Ett nytt tillagningskök leder inte bara till positiva effekter för de hyresgäster som bor på Jordbrodalens vårdboende utan ger även positiva effekter för alla våra hyresgäster på de andra kommunala vårdboendena i staden, säger Richard Lundberg, ordförande i vård- och omsorgsnämnden.

Idag finns ett tillagningskök på Kungshult som levererar till samtliga kommunala vårdboende. Åbräddens vårdboende, som drivs på intraprenad, och som startade i april 2013 har ett eget tillagningskök, men levererar inte till något annat vårdboende.

För ytterligare information kontakta:
Richard Lundberg (m), ordförande vård- och omsorgsnämnden, telefon 0732-31 13 49.