Höstens happening för näringslivet

Höstens happening för näringslivet

Den 7-11 oktober arrangeras Näringslivsdagarna i Familjen Helsingborg. Evenemanget fortsätter att växa och årets program innehåller flera nyheter. Till exempel Klimatstrategidagen som anordnas av Hagainitiativet samt Master classes i samarbete med Lunds universitet.

Näringslivsdagarna arrangeras för 23:e året i rad och har med tiden utvecklats till Skånes största näringslivsevenemang. Det är en arena för företag som vill inhämta ny kunskap, inspiration och kontakter. Här möts entreprenörer, politiker, tjänstemän, studenter, akademiker och andra intresserade för att diskutera näringslivsfrågor ur olika synvinklar. Bakom evenemanget står de elva kommunerna i Familjen Helsingborg och flera företagsorganisationer.

– Vi höjer ribban ytterligare i år. Dels genom att utöka evenemanget till en hel vecka och dels genom nya spännande programpunkter, säger Claes Malmberg, ansvarig för näringslivsutveckling i Helsingborgs stad.

Det som sticker ut mest bland nyheterna är kanske Klimatstrategidagen – en konferens om framtidens gröna ekonomi och hur företag uppnår affärsmässiga fördelar genom att väva in klimatfrågan i verksamheten. Detta är första gången som Klimatstrategidagen förläggs utanför Stockholm. Näringslivsdagarna har även fördjupat samarbetet med Lunds universitet Campus Helsingborg. Resultatet kallas Master classes och består av föreläsningar och workshops med koppling till aktuella näringslivsfrågor. Nytt för i år är också Politikerrundan där Familjen Helsingborgs politiker besöker utvalda företag i regionen.

– Vi hoppas att årets nyheter ska locka fler besökare från andra delar av landet och även från Danmark, säger Claes Malmberg.

Helen von Platen, projektledare
Telefon: 042-10 60 69, 0703-54 60 69
E-post: helen.vonplaten@helsingborg.se

För mer information och fullständigt program: naringslivsdagarna.se