Hx sätter stort fokus på trygghet och säkerhet för alla festivalbesökare

Hx sätter stort fokus på trygghet och säkerhet för alla festivalbesökare

Säkerhet och trygghet för besökarna på Hx har alltid varit högt prioriterat. Även i år erbjuds exempelvis vuxet sällskap för den som inte vill gå ensam från festivalområdet till Knutpunkten. Dessutom har Hx vidtagit en rad åtgärder med anledning av de förhöjda riskerna för brand.

• Tidigare planerade uppträdanden med eldkonstnärer är inställda.
  • Krögare och marknadsförsäljare som tillreder mat över grill kommer istället att använda sig av stekbord (gasolgrill uppställd i en stängd vagn får dock användas enligt Länsstyrelsens regler).
  • Alla krögarområden och Gröningen har utrustats med extra brandsläckare.

– Jag hoppas och tror att alla Hx besökare vill bidra till den härliga gemenskapen genom att vara extra försiktiga nu när det är så torrt och varmt. Att inte slänga fimpar i buskar eller gräs är ju så självklart att det knappast behöver påpekas. Och jag vill verkligen uppmana alla besökare att dricka mycket vatten och på olika sätt skydda sig mot solen, säger Nathalie Jarnhäll, projektledare för Hx.

PROGRAMMET FÖR HX

ÅRETS PROGRAMTIDNING

Kontaktpersoner:
Ulf Dahlström, pressansvarig, Helsingborg Arena & Scen AB, ulf.dahlstrom@helsingborg.se, mobil: 0723-97 07 62.
Nathalie Jarnhäll, projektledare, Helsingborg Arena & Scen AB, nathalie.jarnhall@helsingborg.se, mobil: 0734-41 25 88.