I love HBG - Nu är det dags för skogsstädning

Vårens stora I love HBG-kampanj fortsätter och på lördag 14 maj är det dags för skogsstädningen, som är en nyhet för i år. Skogsstädningen initierades av OV Helsingborg som förlägger en stor del av sin vinterträning i Bruces skog. Klubben reagerade på den stora nedskräpningen i skogen och tog därför initiativet till att inkludera en skogsstädning i I love HBG-kampanjen.

OV Helsingborg, som är en av I love HBGs ambassadörsföreningar, ställer upp med nästan hela föreningen på lördag och kommer tillsammans med andra lokala föreningar hjälpa till att skräpplocka i Bruces skog, Välaskog, Pålsjöskog och Triangelskogen.

- Vi är mycket glada och tacksamma över OV Helsingborgs fantastiska engagemang. De hjälper oss att skapa en framtid där våra ungdomar får en medvetenhet om sin närmiljö.

Skogen är stadens lunga och ett ställe för återhämtning. Vi som älskar vår vackra stad vill kunna ge helsingborgarna en ren och vacker plats där man kan vistas utan skräp, säger projektledare Ola Paulsson

För mer information:

Ola Paulsson, projektledare I love HBG
tel 042-103311, ola.paulsson@helsingborg.se

I love Hbg är ett beteende- och attitydprojekt för en renare stad som har funnits sedan 1997. Genom projektet vill vi skapa mötesplatser för diskussionen om en ren stad. Vi vill också fånga upp ett intresse och skapa förutsättningar för att du som bor i Helsingborg ska kunna utveckla dina idéer för en trevligare stad. Vi vänder oss till skolor, föreningar och stadens medborgare.