I love Plantan - stadsdelsfestival på Planteringen

I love Plantan - stadsdelsfestival på Planteringen

I love Plantan - Stadsdelsfestival 12-13 september på Planteringen

Den 12-13 september klockan 12:00-16:00 är det dags för Planteringens årliga stadsdelsfestival. Även i år sätter Planteringens ungdomsråd sin prägel på festen.

”I love Plantan” är en två dagar lång fest för hela familjen med fotbollsturnering, musik, clown, dans, underhållning, tävlingar och massor av andra aktiviteter. Bakom stadsdelsfestivalen står lokala verksamheter som på olika sätt arbetar för att Planteringen ska vara en bra stadsdel att leva i.

Under lördagen står Planteringens fotbollsturnering i fokus. Ungdomsrådet har sedan flera år arrangerat fotbollsturneringen för barn och ungdomar. Nytt för i år är att även åskådarna bjuds in till att aktivera sig i parken. Ungdomsrådet har dessutom varit med och planerat programmet för söndagen och vilka artister som ska underhålla.

– Årets Planteringsdag är ett lysande exempel på hur bra det blir när olika aktörer, projekt, myndigheter, företag och föreningar samarbetar, framhåller Malin Grahn Marksell, stadsdelsutvecklare på Planteringen som håller i stadsdelsfestivalen.

– Förra året kom uppåt 1000 besökare under en och samma dag. Nu utökar vi till två dagar. Tillsammans har vi skapat bästa möjliga program och alla har varit med och bidragit efter sina förutsättningar.

Plantandagen arrangeras av Helsingborgs stad, PlantEra PlantÄra, Helsingborgshem, fritid Helsingborg, kulturförvaltningen, kultur i stadsdelar, stadsbyggnadsförvaltningen, Planteringar utan gränser, Raus planterings skola, Planteringens Ungdomsråd, socialförvaltningen genom projektet MBU, Människan Bakom Uniformen, Vårdcentralen Planteringen, Svenska kyrkan, RFSL Helsingborg och Antidiskrimineringsbyrån.

De olika verksamheterna är på plats under helgen för att berätta om sina verksamheter och arrangera roliga tävlingar med fina priser.

För mer information, kontakta stadsdelsutvecklare Malin Grahn Marksell.Telefon 042-10 42 58 Mobil: 073-231 11 98, malin.grahn@helsingborg.se eller processledare Samir Kafedzic, PlantEra PlantÄra, telefon 042-10 24 94.

Se även bifogat program!