Ingen paus i halvtid – historien hålls vid liv

Ingen paus i halvtid – historien hålls vid liv

Nu har halva tiden gått för arrangemanget Historien får liv på Fredriksdals museer och trädgårdar. Men någon andningspaus för skådespelarna blir det inte. Besökarna strömmar in och tillsammans skapas det historia.

Historien får liv har länge varit ett uppskattat inslag på Fredriksdal och så även detta år. Av besökarna beskrivs arrangemanget som dramatiskt men roligt och lärorikt för både vuxna och barn. Ett extra plus som lyfts fram är skådespelarnas förmåga att interagera med de andra aktörerna och publiken. Denna omkringvandrande teaterföreställningen pågår två gånger om dagen, 11:00 och 14:30, mellan 26 juni – 4 augusti.

För ung som gammal
Skådespelarna själva beskriver Historien får liv som ett Kinderägg fyllt med motion, kunskap och humor. Nytt för i år är att det är en sammanhängande berättelse, en historia som engagerar allt från förskoleelever till 80+ att sjunga med och leva sig in i historien som har tema bröd.

Publiken bidrar
I ett samtal med Mia Florberger som står för manus och regi och Charlotte Alheim som är projektledare framgår att det just kombinationen av duktiga skådespelare, sommarjobbare och en härligt engagerad publik som gör Historien får liv så uppskattad. Charlotte berättar också att det som mest varit 120 personer på en och samma visning.

Vill man läsa mer om arrangemanget så besöker man Fredriksdals hemsida på fredriksdal.se

Kontaktperson: Charlotte Alheim, projektledare på Fredriksdal. Charlotte.Alheim@helsingborg.se eller 042 10 25 20

FOTO: Katarina Fagerstöm
För pressbilder kontakta: Dennis Nilsson dennis.nilsson@helsingborg.se

Helsingborg är skapande och gemenskap, intiativ och engagemang. Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas. Här växer både människor och företag. Helsingborg är staden för dig som vill något.