Internationell Matmarknad - Större än någonsin!

Internationell Matmarknad - Större än någonsin!

Den prisbelönta kvalitativa matmarknaden som väcker liv i smaklökarna. Internationell Street Market har i år gästat 24 svenska städer och är nu tillbaka i Helsingborg. Australiensisk känguruburgare, Krokodil hamburgare, katalansk skinka, Italienska ostar och äkta spansk paella med mera.

Under fem dagar från tisdag den 7 oktober till lördag den 11 oktober, kommer smaker från ca 35 utställare från 15 länder att trängas på Hamntorget i Helsingborg. Den internationella matmarknaden utsågs 2011 till Best Speciality Market in the UK. Marknaden brukar locka mellan 80 000 och 100 000 besökare under marknadsdagarna och nu får helsingborgarna ta del och njuta av den internationella smakexplosionen. Det är det prisbelönta franskbaserade familjeföretaget Groupe Geraud France, grundat 1889 som står bakom Internationell Street Market. Varje år arrangerar man fler än 200 marknadsdagar med spännande matupplevelser, där alla råvaror är färska och lokalproducerade i respektive land.Det bjuds på varm, tillagad mat, likväl som ostar, korvar, bakverk, choklad och massor av annat i mat- och ätväg.

Pressvisning med smakupplevelser som väcker nytt liv i munnen!

Smakprovning och guidning genom smaklökarnas värld. Vi träffas vid den blå fontänen vid Hamntorget tisdag 7 oktober kl.11.00

Cina Wikeborg, Cityledare 0727-04 04 77

Francois Xavier, Scandinavian Operationel Manager Tel 0737-28 94 19