Bild på racingsimulatorer

Invigning av Sveriges första träningsanläggning för gaming och sport under samma tak

På lördag 17 september klockan 18.00 öppnar FUZED upp dörrarna i Helsingborg. En 3000 kvadratmeter stor träningsanläggning där gaming möter sport. Konceptet är grundat i en aktiv livsstil där intresset för gaming kombineras med fysisk aktivitet och hälsosam kost.

- Vi är otroligt stolta över den här satsningen som Fritid Helsingborg genomför tillsammans med FUZED. Vi arbetar ständigt med att utveckla utbudet av aktiviteter för barn och unga i syfte att erbjuda en meningsfull fritid och det är kul att vi kan ligga i framkant även här säger Alexander Svensson (M), ordförande idrott- och fritidsnämnden.

Anläggningen ligger på västra Berga, mellan Norrvalla idrottsplats och polishuset. Platsen och sammanhanget skapar nya möten mellan kommunens invånare på ett innovativt sätt genom att kombinera gaming med sport. Anläggningen är utrustad med 16 gamingrum, Nordens första interaktiva sportgolv, 10 stycken simracing-riggar (en typ av racingsimulator som efterliknar verklig racing), och sociala ytor där medlemmar kan umgås.

Att bli medlem är gratis och då ingår dessutom tre timmars speltid varje dag utan extra kostnad.

Tid: lördag 17 september klockan 18.00–23.00.
Plats: Rundgången 22, 254 52 Helsingborg.

Program

18.00 Invigningstal, bandklippning och fasadtändning med Alexander Svensson (M), ordförande i idrotts- och fritidsnämnden.

18.1023.00 Öppet hus och möjlighet att prova på olika spel inom esport, tävla om bästa tid i STCC hotlaps i simracing, testa din reaktionsförmåga med Blazepod, skott-tävling i basket, tävla med kostministeriet och mycket mer.

Varmt välkommen!

Om FUZED
FUZED bygger framtidens träningsanläggningar där gaming möter sport. Tillsammans med svenska kommuner, näringsliv och ideell sektor skapar vi en hållbar infrastruktur för esport där fysisk aktivitet och hälsosam kost är en naturlig del av utövandet hos alla spelare. Läs mer på www.fuzed.com

För mer information, kontakta:
Brita Jensen, chef för utvecklingsenheten i Helsingborgs stad.
Telefonnummer: 0722-30 17 44, e-post: Brita.Jensen@helsingborg.se

Karl Sergel, vd FUZED.
E-post: Karl@fuzed.com

Helsingborg är livskvalitet och engagemang. Här finns förutsättningar för människor att utveckla och utvecklas. Helsingborg är platsen för dig som vill något. Möt oss på helsingborg.se.