Kem-2013 den 13-14 mars i Helsingborg

Kem-2013 den 13-14 mars i Helsingborg

Den 13-14 mars arrangeras för trettonde året i rad kemkonferensen på Sundspärlan i Helsingborg. Syftet med konferensen är att dela med sig av erfarenheter från inträffade händelser och hur vi kan utveckla både teknik och metodik vid kemikalieolyckor. Ett annat viktigt syfte är att skapa nätverk över
verksamhetsgränserna för att utvecklas både inom det förebyggande och skadeavhjälpande området. Målgruppen för konferensen är kemiindustrin, räddningstjänsten, sjukvården, polisen, kommunalaberedskapssamordnare, länsstyrelser, statliga myndigheter, Sevesoföretagen,
säkerhetschefer inom privat och offentlig sektor m.fl.

Några av årets blockrubriker:

• Branden i Oceanhamnen i Halmstad med nitrös gas och informationsarbetet utifrån ett kommunalt perspektiv.
  • Myndigheten för samhällsskydd och beredskap MSB informerar om säkerheten med biobränslen. Haverikommissionens kommer även att presentera sin utredning av bussbranden i Helsingborg.
  • Nyheter inom teknik och metodik för kemiska olyckor.

Konferensen anordnas av Helsingborgs brandförsvar, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, Informationsbolaget, Region Skåne och Plast & Kemiföretagen. Totalt kommer över 200 deltagare att medverkan under årets konferens. I samband med konferensen kommer det att finnas 20 utställare som presenterar sina tjänster och produkter.

Programmet och mer information om Kem-2013 finner ni på hemsidan:

www.kem2013.se

Media är varmt välkomna att besöka konferensen. För mer information eller när ni anländer till konferensen kontakta Jonas Nylén mobil 0702-10 60 28 eller Karsten Erichs mobil 0702-47 23 00.

Välkommen till Kem-2013