Nu drar Helsingborg igång Sveriges största vårstädning

Välkommen på pressträff på Gröningen i Helsingborg den 16 april kl 10-12.
Då berättar vi mer om kampanjen I love HBG och uppdraget: Sveriges renaste stad.Politiker, tjänstemän i Helsingborgs stad och föreningar finns på plats för att göra Helsingborg ännu vackrare.

2011 satsar vi mer än någonsin på I love HBG med 9 olika kampanjer och sammanlagt 22 kampanjdagar - allt för att göra vår vackra stad ännu vackrare. Vi inleder med föreningsstädningen den 16-17 april där ca 60 av Helsingborgs idrottsföreningar kommer delta. Kampanjen fortsätter sedan med skolgårdsstädning, skogsstädning, strandstädning och Öresundsstädning. I love HBG finns ockå med och gör OV Helsingborgs Beachhandbollsturnering den 28 maj-8 juni till Sveriges renaste turnering. Självklart stödjer vi även Helsingborgsfestivalen.

I love HBG avslutas den 4 juni i Grytan, med Proudness - en kväll med artister för alla som älskar staden!

För mer information:
Ola Paulsson, projektledare I love HBG