Ny sajt visar fördelarna med att investera i Helsingborg

Helsingborg stad lanserar en ny webbplats riktad till det nationella och internationella näringslivet. Sajten, Business Helsingborg, ska locka fler investeringar och företagsetableringar till staden.

Den nya sajten, Business Helsingborg, ska underlätta för beslutsfattare och investerare att se fördelar och möjligheter med Helsingborg. På sidan går det även att ta del av lokala entreprenörers egna erfarenheter av hur det är att driva företag i Helsingborg.

- Business Helsingborg är ett av många verktyg som hjälper oss att skapa positiv tillväxt för näringsliv och samhälle. Vi ger kunskap och kontakter för att lyckas med en etablering eller investering i Helsingborgsregionen säger Alexandra Werder Hallonkvist, chef över tillväxtenheten i Helsingborgs stad.

Helsingborg har utsetts till en av Europas mest innovativa städer och har ett aktivt näringsliv med stora möjligheter för etableringar. Det finns 15 300 företag registrerade i Helsingborg och under 2022 startades närmare 1 100 nya företag.

Sedan 2010 har antalet företag i Helsingborg ökat med 21 procent.

Helsingborg är livskvalitet och engagemang. Här finns förutsättningar för människor att utveckla och utvecklas. Helsingborg är platsen för dig som vill något. Möt oss på helsingborg.se.