Nytt gemensamt varumärke för Skåne Nordväst

Skåne Nordväst ska i framtiden upplevas som en sammanhängande stad och vara en av norra Europas mest kreativa och toleranta regioner.  Ett nödvändigt steg på vägen är ett gemensamt och starkt externt varumärke. Men hur få nio kommuner att sluta  upp i ett sammanhang som både delarna och helheten tjänar på?

Det finns en plan. Micco Grönholm, en av Sveriges främsta varumärkesexperter, förklarar vid pressmötet närmare vilka utmaningarna och möjligheterna är för Skåne Nordväst. Deltar gör även de högsta företrädarna för de nio nordvästskånska kommuner som börjat samarbeta för ett gemensamt externt varumärke.

Tid: onsdagen 20 juni kl 09.00-10.00
Plats: Ängelholm, hotell Klitterhus (www.klitterhus.com)

I panelen:

Micco Grönholm, Pyramid Communications.
Peter Danielsson (M) styrelseordförande Skåne Nordväst samt kommunstyrelsens ordförande i Helsingborg.
Birgitta Jönsson (S) styrelseledamot i Skåne Nordväst, samt kommunstyrelsens ordförande i Svalöv.

På plats är även kommunstyrelseordförandena från Bjuv, Båstad, Höganäs, Klippan, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga.

Skåne Nordväst (www.skanenordvast.com) är namnet på ett politiskt samarbete mellan kommunerna i Nordvästskåne. Syftet med samarbetet är att driva gemensamma frågor som gynnar regionen. Tio kommuner är medlemmar och samarbetet sker inom en rad områden.

Anmälan snarast till: martin.arkel@helsingborg.se

Välkomna!