Fina priser väntar de ungdomar som går vidare i regionfinalen

Olympiaskolan värd för regionfinalen i International Language Competition

Den 13 mars 2024 samlas skolor från hela regionen i Helsingborg för den efterlängtade regionfinalen i International Language Competition (ILC). Denna prestigefyllda nationella språktävling täcker fem olika språk: spanska, franska, tyska, engelska och svenska. Evenemanget kommer att äga rum den 13 mars 2024, mellan klockan 09.00 och 13.30.

ILC är en årlig tävling som syftar till att främja språkinlärning bland elever i hela landet. Tävlingen lockar tusentals skolelever som tävlar i språk- och kulturkunskaper. ILC är en plattform där unga talanger får visa upp sin passion för och skicklighet i språk.

Vi ser fram emot en spännande tävlingsdag med språkkunskap i fokus och hoppas på en framgångsrik och minnesvärd regionfinal i Helsingborg den 13 mars 2024.

Fakta om arrangemanget

Datum: 13 mars 2024

Tid: 09.00 - 13.30

Plats: Olympiaskolans aula, Södra Stenbocksgatan 75, Helsingborg.

Med över 30 000 elever från hela landet som deltar, är detta den största språktävlingen i Sverige. Skolorna har genomgått en intensiv kvalomgång och har förberett sig för att delta i regionfinalen och kämpa om titeln "Bästa Språkskola i regionen". Vinnarna kommer att representera regionen i riksfinalen i Malmö i mars.

Arrangörer: Olympiaskolan i samarbete med Sydsvenska Industri- och Handelskammaren, ItsLearning och Mundolingue AB

För mer information om International Language Competition, vänligen besök deras webbplats.

Kontakta oss för att veta mer

Pressen är hjärtligt välkommen att bevaka tävlingen och intervjua elever, lärare och arrangörer för att få en inblick i denna spännande språktävling som främjar språkinlärning på högre nivå och till kulturella utbyten mellan elever från hela landet.

Kontaktperson är Andreas Eriksson, epost andreas.eriksson@helsingborg.se, telefon 0734-22 24 48.