Plantans fotbollsturnering 14 september

Planteringens ungdomar presenterar:

Plantans fotbollsturnering 14 september

Den 14 september är det dags för Plantans fotbollsturnering på Planteringen. En tävling av ungdomar, för ungdomar.

– Fotbollsturneringen arrangerades förra året och då kom 250 ungdomar. Turneringen är mycket uppskattad av alla åldrar på Planteringen och ungdomarna sköter själva det mesta kring tävlingen, berättar Samir Kafedzic, processledare på PlantEra PlantÄra.

Plantans fotbollsturnering riktar sig både till tjejer och killar i åldern 13-25 år. Arrangörer är Planteringens ungdomar, PlantEra PlantÄra, fritidsgården Viktoriahuset, stadsbyggnadsförvaltningen och Fri Fotboll (ett samarbete mellan utvecklingsnämndens förvaltning i Helsingborgs stad, Fritid Helsingborg, HIF och Ramlösa Södra FF).

Tid: Lördagen den 14 september, start klockan 14:00.

Plats: Multiarenan på Planteringen
.

Man kan anmäla lag fram till den 12 september klockan 16:00 på antingen Plantera@helsingborg.se eller besöka PlantEra PlantÄra-kontoret på Industrigatan 29B.

För mer information kontakta:
Samir Kafedzic, processledare PlantEra PlantÄra
telefon 042-10 24 94, 073 231 59 86

I PlantEra PlantÄra arbetar Helsingborgs stad, Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och Region Skåne för att fler som bor på Planteringen ska få arbete, utbildning och bättre hälsa. Samordningsförbundet Finsam, där de fyra myndigheterna ingår, står bakom satsningen.

www.planteraplantara.se

www.facebook.com/PlanteraPlantara

Helsingborg är skapande och gemenskap, intiativ och engagemang. Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas. Här växer både människor och företag. Helsingborg är staden för dig som vill något.