Pressinbjudan från Helsingborgs stad: Gisela och Oscar Trapps minnespris 2011

Utdelning av utmärkelsen till minne av Gisela och Oscar Trapp för berömliga insatser för kulturarvet i Helsingborgs stad 2011.

Priset kommer att utdelas torsdagen den 27 oktober klockan 16.00 vid Dunkers kulturhus. 2011 års utmärkelse går till Helsingborgstrafikens museiförening och kulturnämnden uppmärksammar föreningens arbete bland annat i att;

Helsingborgstrafikens museiförening firar i år sitt 20-årsjubileum och föreningens bussar syns ofta ute på Helsingborgs gator engagerade i olika uppdrag för staden men också för enskilda och föreningar.

Tack vare medlemmarnas engagemang och praktiska insatser kan äldre epokers transportmedel hållas i körbart skick och dessa har också genom åren blivit ett mycket uppskattat inslag i den helsingborgska trafiken.

Bakgrund
Kulturnämnden i Helsingborgs stad inrättade den 22 april 2009 en utmärkelse till minne av Gisela och Oscar Trapp för berömliga insatser för kulturarvet i Helsingborgs stad. Syftet med utmärkelsen kan både vara en bekräftelse på långvarig verksamhet som främjar kulturarvet eller som uppmuntran i en nyss påbörjad framåtsyftande verksamhet som bedöms bli gagnelig för stadens kulturarv. Utmärkelsen består av en minnesgåva, ett diplom och en check på 10 000 kr.

Vad: Gisela och Oscar Trapps minnespris 2011
Var:
Dunkers kulturhus, samling utanför entrén
När:
torsdagen den 27 oktober klockan 16.00