Pressinbjudan – invigning av nya Pålsjöbaden i Helsingborg

Pressinbjudan – invigning av nya Pålsjöbaden i Helsingborg

Pålsjöbaden slogs sönder i en storm december 2011 och revs sommaren 2013. Nu står det nya Pålsjöbaden på plats. Det är sig ganska likt, men ligger numera en meter högre över vattenytan för att klara framtida stormar och havsnivåhöjningar. Nytt är också ett inglasat café vid entrén och badtunnor på respektive dam- och herravdelning.

Välkommen till invigningen söndag 10 maj

Vi startar klockan 11.00 med invigningstal av Cecilia Engström, ordförande i idrotts- och fritidsnämnden och Richard Lundberg, ordförande i fastighetsnämnden. Därefter tar vi med er på en guidad visning i de fina nya lokalerna. Vi serverar ett enklare tilltugg.

Klockan 12.00–16.00 öppnar vi upp dörrarna för allmänheten att titta in. Pålsjöbaden öppnar för säsongen den 11 maj. Öppettider och priser hittar du på vår webbplats www.helsingborg.se/palsjobaden.

Välkommen!

Mer information kan ni få av:
Peter Wennberth, chef Hallar och anläggningar, skol- och fritidsförvaltningen
e-post: peter.wennberth@helsingborg.se