Pressinbjudan: Svamputställning på Fredriksdal museer och trädgårdar i Helsingborg

SVAMP!
Nu är det dags för södra Sveriges största svamputställning på Fredriksdals museer och trädgårdar. Utställningen är fylld med hundratals arter från de skånska skogarna. Svamputställningen pågår 10-22 september klockan 11-17.

Svampen är något helt eget, inte endast för att den varken tillhör djur- eller växtriket, utan också för att det har en speciell plats i hjärtat hos friluftsintresserade. Utställningen öppnar 10 september och du är inbjuden för en guidning i svampens värld. Svampexperter Karin Hjelmér och Cecilia Wånge tar emot dig i Prästgården klockan 11:00. Det kommer också att finnas möjlighet att provsmaka Fredriksdals kaféets svampsoppa som serveras under hela utställningsperioden.

Vänligen skicka anmälan om medverkan till Karin.Hjelmer@helsingborg.se senast måndag 9 september.

Välkommen!

Arrangemangskontakt: Karin Hjelmér, pedagogisk ledare på Fredriksdal museer och trädgårdar, Karin.Hjelmer@helsingborg.se eller 042-10 45 06
Presskontakt: Dennis Nilsson, dennnis.nilsson@helsingborg.se eller 042-10 42 32
Bild: Arenamontanus

Helsingborg är skapande och gemenskap, intiativ och engagemang. Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas. Här växer både människor och företag. Helsingborg är staden för dig som vill något.