Pressinformation Ängelholm Helsingborg Airport: Överlämning av flygplatsen den 25 mars

Med anledning av överlämnandet av Ängelholm Helsingborgs Airport från Swedavia AB till Skåne Nordvästs tio kommuner och vidare till det nya näringslivsbolaget för flygplatsen Ängelholms Flygplats AB inbjuder vi till pressträff.

Tid och plats:
Överlämningsceremoni fredagen den 25 mars ca kl 12.00- 12.30 i ankomsthallen på Ängelholm Helsingborg Airport. Tid för övriga frågor ca 12.30- 12.45.

Närvarande:
Vid överlämningsceremonin närvarar bl.a. kommunstyrelse ordf. i kommunerna i Skåne Nordväst, med bl.a. Peter Danielsson, ordf. i Skåne Nordväst, och Åsa Herbst, kommun-styrelsens ordf. i Ängelholm. Jan-Inge Hansson, kommundirektör i Ängelholm, och Renée Mohlkert, näringslivsdirektör i Helsingborgs stad, som båda varit med i affärsprocessen. Dessutom deltar Navets två representanter Göran Hellström och Daniel Lindberg. Från Peab kommer Göte Brännwall, styrelseordf. i det nya bolaget Ängelholms Flygplats AB, och Jan Johansson, vice koncernchef. Swedavia representeras av koncernchef Torborg Chetkovich samt Olle Sundin, Thomas Hedgren och Jesper Sandahl, vilka har varit ansvariga för försäljningen samt ledningsgruppen på Ängelholm Helsingborgs Flygplats med bl.a. Rose-Marie Östberg, VD.

Program:

Överlämningsceremoni startar ca kl. 12.00 och tal kommer då att hållas av bl.a. Peter Danielsson, Åsa Herbst, Hans Wallmark och Gösta Brännwall. Efter överlämningsceremonin bjuds det på lunch för de speciellt inbjudna gästerna, men innan lunch ges även möjlighet för press att kort ställa ev. övriga frågor.

Mer information kontakta gärna:
Renée Mohlkert, näringslivsdirektör Helsingborgs stad, tel. 073-231 53 00
Jan-Inge Hansson, kommundirektör Ängelholms kommun, tel. 0431-87 525
Olle Sundin, ansvarig utförsäljning flygplatser på Swedavia AB, tel. 0708-91 61 75
Åsa Lundqvist Peyron, ansvarig Kommunikation och marknadsföring, Näringslivs- och destinationsutveckling Helsingborgs stad, tel. 0732-311 014